Portaalis petitsioon.ee on loodud rahvaalgatus nii Audru ringraja sulgemiseks, kui ka selle päästmiseks.
Elanikud sõdivad legendaarse Audru ringraja sulgemise pärast
Ringraja sulgemist soovivad inimesed väidavad, et Papsaare külas asuv ringrada häirib neid oma müraga alates selle avamisest 2013. aastal. «Meil linnakodanikena ei ole kohustust taluda pidevalt kellegi meelelahutusärist põhjustatud müra, mis tekitab stressi ja kahjustab meie tervist,» kirjutavad nad petitsioonis.
«Me ei ole nõus olema nn «kolmas maailm», kus jõukamate piirkondade ja riikide inimesed käivad tegemas seda, mida oma riigis või kodulinnas enam teha pole võimalik, sest ühiskond on jõudnud sellisele tasemele, kus põhjendamatul müral pole kohta.
Me ei ole nõus sellega, et me ei saa pea ühelgi nädalavahetusel ega õhtul istuda õues ja nautida linnulaulu ilma, et seda saadaks ringrajalt tulev müra. Me ei ole nõus sellega, et meie kinnisvara on kaotanud oma väärtust tänu ringrajalt tulevale mürale. Me ei ole nõus, et Pärnust, kui suvepealinnast, on saanud mürapealinn.»
Eesti auto-ja motospordikogukond soovib seevastu Audru ringraja (auto24ring) jätkumist sellisel kujul, nagu ta praegu on.
«Tegemist on Eestis ainulaadse kompleksiga, millel on täita oluline roll liiklusohutuse edendamisel ja liiklussurmade vähendamisel. Ringrajal saab iga juht oma sõidus tehtavatele otsustele silmnähtava tagasiside, omandades seeläbi õiged juhtimisvõtted ohuolukordade vältimiseks,» kulgeb nende petitsiooni saatetekst.
«Eestis pole hetkel ühtegi teist ringrada, kus tavalise tänavakõlbuliku auto või mootorrattaga saaks saavutada maanteel lubatud kiirust, ning harjutada ka selliselt kiiruselt pidurdamist või ohutu sõidu võtteid.
Audru ringrada on sõidukite ja enese proovilepanemiseks soovitanud kasutada ka Eesti politsei ja Eesti Autospordi Liit.
Kahjuks on viimasel ajal tekkinud ringrajale põhimõtteline vastasseis ning organiseeritud on ka petitsioon ringraja sulgemiseks. Audrus on ringrada toiminud sellisel kujul juba 1990date algusest saati. Praeguse haldaja käe all on see 2009. aastast ja 2012. aastal rekonstrueeriti see koos müratõkete ja vallidega. Seega ei saa ringraja olemasolu olla lähikonna inimestele üllatus.
Mõistame, et ringraja kasutamisega kaasneb mõõdukas müra, kuid see ei ületa mõõtmistulemuste järgi lähemate elumajade juures tavalist sõiduteelt tulevat valjusust. Ringrajaga kaasnevad majanduslikud mõjud ning liiklusohutuse paranemine kaalub kindlasti üles raja kasutusest tulenevad väikesed ebamugavused.
Meie soovime siinse petitsiooniga näidata, et ringraja olemasolu pole ebaoluline, vaid väga tähtis Eesti tehnikahuvilistele inimestele ning kõigile neile, kes soovivad oma sõidukijuhtimise oskusi parandada.»