Pärast 2009. aastat Ferrari roolis otsustas Kimi Räikkönen teha kuninglikust mootorisarjast väike paus ja osaleda mitmes erinevas võistlussarjas. Soomlane kihutas nii ralliradadel kui ka USAs Nascaris, kui ühtäkki sai ta pakkumise, millest polnud võimalik loobuda.
Räikköneni tagasitulek ajas Lotuse sisuliselt pankrotti
2011. aasta suvel tekkisid kõlakad, et Räikkönen võib peagi F1-sarja naasta ja seda veel uue meeskonna Lotus F1 ridades. Peagi sai ka asi ametlikuks, kuid Lotus sõlmis soomlasega väga imeliku lepingu.
Arvatavasti polnud neil aimu, millises seisus nende masin on, sest Räikköneni tehingus oli märgitud boonus iga punkti eest, mille soomlane hooaja jooksul teenib. Summaks oli 50 000 dollarit (ca 45 000 eurot) ja mingit limiiti polnud sellele määratud.
Kimi nautis tol hooajal igat hetke, sest juba neljandal osavõistlusel Bahreinis tuli ta finišisse teisel kohal ja tasuks 18 punkti. Selle ühe GPga teenis mees Räikkönen rohkem kui 11 pilooti terve hooajaga.
Kahe aasta jooksul teenis Soome vormeliäss kokku 390 punkti, mis tähendas peaaegu 18 miljonit boonustena. Tavapalgana teenis soomlane Lotusest kahe aastaga 10 miljonit eurot.
Olgugi, et tiimipealik Gerard Lopez soovinuks Räikköneni meeskonnas alles hoida, siis tal puudusid selleks rahalised võimalused. Nende meeskond oli sisuliselt pankrotti minemas. Sõitja sellest väga morjendatud polnud, sest peagi kihutas ta taas Ferrari roolis.