Tubakareklaam naaseb üha jõulisemalt ühele suurimale spordiareenile

Karl-Joosep Küngas
Copy
Michael Schumacheri Ferrari vormeli roolis.
Michael Schumacheri Ferrari vormeli roolis. Foto: Photo-4/photo4

Tubakatooteid valmistavad ettevõtted proovivad üha jõulisemalt naasta spordivõistlustel pildile ja suurim ala, kus mitmed brändid esile tulevad, on kuninglik mootorispordisari F1. Nii Ferrari kui ka McLareni masinatel võib leida sponsorlogosid, mis on seotud suurte tubakatooteid valmistavate ettevõtetega, kuigi tegelikult pole sarjas lubatud ei alkoholi- ega tubakareklaam.

Kui vaadata ajaloos veidi tagasi, siis tubakareklaam on käinud mootorispordiga juba kaua käsikäes. 1970ndatel hakkas see üha populaarsemaks muutuma, sest F1 kandepind kasvas järjest suuremaks ja jõudis televisiooni kaudu väga paljude inimesteni. Seetõttu leidsiti mitmed ettevõtted, et tasuks osta oma reklaam mitmete võistkondade autodele, sõitjate võistlusvormile ja ka võidusõitude plakatitele.

Kui 1990ndate alguses oli sisuliselt kõikidel F1 masinatel mõni tubakareklaam küljes, siis Maailma Terviseorganisatsioon (WHO) otsustas hakata asja reguleerima. Nõnda seatigi mitmeid piiranguid, mis takistasid tubaka populariseerimist, kuid nutikamad leidsid teisi lahendusi.

Nähes, et viimased reeglid ei muutnud sisuliselt midagi, siis otsustas WHO keelata 2005. aastal kinnitatud reegliga igasugune tubakareklaam ja nendega seotud tehingud. See pidavat muutma sisuliselt vormelite välismust ja loodeti, et ala juurde lisandub hoopis tervislikumate ettevõttete reklaamid. Seda sisuliselt ikkagi ei juhtunud ja probleem säilib tänaseni.

Ferrari ja Philip Morris

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles