/nginx/o/2020/07/20/13222696t1h9033.jpg)
23. augustil kihutatav Lõuna-Eesti ralli toob fännide ette tippude plejaadi ning WRC-autoga on osalemas ka Esapekka Lappi. Tõsi, soomlase Ford Fiestat ei valmista ette tema tööandja M-Sport, vaid JanPro Racing.
Endise Soome rallisõitja Janne Tuohino tiimiga tegi Lappi koostööd ka üle-eelmisel nädalal, soovides kilomeetreid koguda Jämsä rallil. Võistluseelsel testil läks aga kõik nihu, kui Lappi sai turboprobleemide tõttu sõita vaid 300 meetrit.
«Paar kurvi ja kolm hüpet oligi kogu meie sõit,» selgitas soomlane toona pettunult WRC-sarja kodulehele ja portaalile Rallit.fi. «Vajalikku varuosa meil Soomes kohapeal aga pole. Selle üleöö siia transportimine oleks ka keeruline ning isegi kui seda tahaksime, läheks see meile väga kalliks maksma.»
«M-Sport oli meile andnud testimiseks isegi uhiuue mootori ja turbo, aga mis sa teed. Mõistagi on kahju, aga on nagu on. Tegemist on ikkagi mootorispordiga, mis sõltub suurel määral tehnikast,» jätkas Lappi, kelle sõnul oli ettevalmistus muus osas kulgenud ideaalselt.
Enim oli Lappil kahju aga sellest, et tal jääbki suure tõenäosusega tänavu künklikel Soome teedel, kus jalga gaasipedaalilt naljalt ei tõsta, sõitmata. «Siin olnuks lihtsalt tore sõita. Sain ainult paar kurvi võtta, pärast mida võeti mult pulgakomm suust,» lausus ta nukralt.
Nii nagu Jämsägi puhul, peab Lappi Lõuna-Eestis osalemiseks avama ka oma avama. Portaalile Rallit.fi kinnitas ta, et Maarjamaale tuleku planeerimine algas kohe, kui asjad Soomes kiiva kiskusid. Varem polnud tal plaani Eestisse tulla.
«Tore on harjutada enam-vähem võistlusolukorras, enne kui osaleme päris etappidel. Ausalt öeldes on Lõuna-Eestis kihutamine parem ettevalmistus sealseks MM-etapiks kui Jämsä võistlus. Lisaks teen Eestis enne rallit ühe testi,» lausus ta.
Lappi ei salga, et Lõuna-Eestisse tulemine on palju kulukam kui Jämsä variant. «Samas on see ka kasulikum,» märkis ta. «Ma ei pea kõige eest tasuma, muidugi löövad ka partnerid kampa.»
Sel pühapäeval kihutatakse Lõuna-Eesti rallil kaheksa kiiruskatsega 101,5 võistluskilomeetrit. Teistest WRC-ässadest on kohal Hyundai tähed Ott Tänak ja Thierry Neuville ning Toyota trio Sebastien Ogier, Elfyn Evans ja Kalle Rovanperä. Teine M-Spordi soomlane Teemu Suninen stardib Fordi R5-masinaga.
Esialgu oli ralli planeeritud kahele päevale. Koroonakriisi tõttu jäid ära algselt laupäeva õhtusse planeeritud Võru linnakatse ning traditsiooniks saanud stardi- ja finišipoodium Võru keskväljakul.
Kui esialgu reklaamiti välja, et rallile lubatakse 6000 fänni, siis koroonaviirusesse haigestunute kasvu tõttu müüvad korraldajad 1650 pääset.
Lõuna-Eesti võistlus on Rally Estonia peaproov. MM-sari jätkub 4.-6. septembrini just kümendat juubelit tähistava ralliga, mis on esimest korda ajaloos MM-kalendris.
Rally Estoniale on kokku registreerunud 60 ekipaaži. MM-sarja liider meeskondlikus arvestuses Toyota Gazoo Racing WRT on üles andnud neli võistkonda. Need on: MM-sarja liidrid Sebastien Ogier ja Julien Ingrassia, Elfyn Evans ja Scott Martin, Kalle Rovanperä ja Jonne Halttunen ning Takamoto Katsuta ja Daniel Barritt.
Hyundai Motorsport nimekirjas on kokku kolm võistkonda: Ott Tänak ja Martin Järveoja, Thierry Neuville ja Nicolas Gilsoul ning Craig Breen ja Paul Nagle. Hyundai 2C Competition meeskonna alt on üles antud Pierre-Louis Loubet ja Vincent Landais, kellele on see esimeseks stardiks WRC autoga MM-sarjas.
M-Sport Ford World Rally Team nimekirjas on kolm võistkonda. Esapekka Lappi ja Janne Fermi ning Teemu Sunineni ja Jarmo Lehtineni kõrval näeb nimekirjas ka Gus Greensmithi ja Elliot Edmondsoni.
Kokku registreerus Rally Estoniale 13 WRC autot, lisaks eelpool mainitutele Georg Gross ja Raigo Mõlder (Ford Fiesta WRC) ja soomlased Kimmo Kurkela ja Reeta Hämäläinen (Ford Fiesta WRC).
R5 klassi autosid, mis osalevad WRC2 ja WRC3 klassides, on nimekirjas 28. Nende hulgas on ka mitmeid Eesti sõitjaid, kes on ennast kirja pannud WRC3 klassis ehk erameeskondade arvestuses.
Need sõitjad on: Raul Jeets ja Andrus Toom (Škoda Fabia R5 EVO), Roland Poom ja Erik Lepikson (Ford Fiesta R5), Karl Kruuda ja Austraalia kaardilugeja Dale Moscatt (Volkswagen Polo R5), Rainer Aus ja Simo Koskinen (Škoda Fabia R5), Egon Kaur ja Silver Simm (Škoda Fabia R5), Priit Koik ja Uku Heldna (Ford Fiesta R5), Georg Linnamäe ja Ukraina kaardilugeja Volodõmõr Korsja (Volkswagen Polo R5) ning Gustav Kruuda ja Ken Järveoja (Volkswagen Polo R5).
Nad saavad kodus vastasteks R5 autode klassi maailma tipu, eesotsas Rally Estonia võitja Mads Östbergi ja Torsten Erikseni (Citroen DS3 R5), Nikolai Grjazini ja Konstantin Aleksandrovi (Hyundai i20 R5), Oliver Solbergi ja Aaron Johnstoni (Volkswagen Polo R5) ja mitmete teistega.
Junior WRC klassis, kus sõidetakse esiveoliste Ford Fiesta R2 autodega, on nimekirjas 12 võistkonda. Eestlastest on seal esindatud värskelt FIA ERC etapil Liepaja rallil klassivõidu saanud ja peale Junior WRC esimest etappi Rootsis selles klassis kolmandal kohal olevad Ken Torn ja Kauri Pannas. Oma debüüdi MM-sarjas teevad Robert Virves ja Sander Pruul. Junior WRC sarja esimest kohta hoiavad rootslased Tom Kristensen ja Joakim Sjoberg, teised on Läti sõitjad Martins Sesks ja Renars Francis, mõlemad võistkonnad on kirjas ka Rally Estonial.
Lisaks eelpool mainitud eestlastele on ennast kirja pannud ka Kaspar Kasari ja Jaako Viilo (Ford Fiesta R2) ning Gregor Jeets ja Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2).
Vaata nimekirja SIIT.
Märksõnad
- autoralli
- autoralli MM-sari
- Craig Breen
- daniel barritt
- Egon Kaur
- Elfyn Evans
- Esapekka Lappi
- ford fiesta wrc
- Georg Gross
- Gus Greensmith
- gustav kruuda
- hyundai i20 wrc
- Hyundai WRC
- Janne Ferm
- janpro racing
- Jarmo Lehtinen
- julien ingrassia
- Kalle Rovanperä
- karl kruuda
- Kauri Pannas
- Ken Torn
- Lõuna-Eesti ralli
- M-Sport
- Martin Järveoja
- Nicolas Gilsoul
- Oliver Solberg
- Ott Tänak
- Paul Nagle
- Pierre-Louis Loubet
- Priit Koik
- rainer aus
- Rally Estonia
- raul jeets
- Robert Virves
- roland poom
- Sebastien Ogier
- Takamoto Katsuta
- Teemu Suninen
- Thierry Neuville
- Toyota WRC
- toyota yaris wrc
- WRC
- WRC ralli