Viidas päästis meeskonna au ja tassis nad keerulises sõidus võidule

Copy
Tristan Viidas
Tristan Viidas Foto: Erakogu

Tristan Viidas võidutses laupäeval Saksamaal Nürburgring-Nordschleifel, võites Nürburgring Langstrecken-Serie sarja tippvõistluse ehk ROWE 6 Stunden ADAC Ruhr-Pokal-Rennen kuuetunni sõidu. Koos kolme sakslasega jagati Mercedes-AMG GT4 autot, mille roolis on Viidas sel hooajal võitnud juba 4 etappi järjest. Rekordilisest 160 startinud autost saavutati kokkuvõttes 27. koht ning sellega oldi paremuselt teine mitte-GT3 auto.

Viidas jagas seekord rooli varasemast tuttavate sakslaste Stephan Rösleri ning Marco Mülleriga, kuid tulenevalt pikast sõidust oli Mercedes-AMG roolis ka neljas sõitja «Max».

Pärast ajasõitu startis Viidas oma klassis kolmandalt kohalt, kuid esimesest kurvist väljus ta juba 2. kohal ning järgmisel ringil tõusis ta liidriks, hakates järjekindlalt kasvatama edu jälitava sõsartiimi Mercedes-AMG ees. Enda vahetuse lõpuks juhtis Viidas enda klassi arvestust pooleteise minutiga.

Vahepeal käisid roolis ka Viidase tiimikaaslased, mistõttu langes Black Falconi meeskonna auto teise AMG ja Aston Martin Vantage taga lausa kolmandaks. Kaotust esimesele kohale oli seejuures aga juba üle minuti. Seetõttu otsustati Viidas plaanitust varem taas autorooli panna. Otsus kandis edu, sest juba paari ringi pärast oli eestlane tõusnud taas oma klassi liidriks. Järjepidevalt häid aegu näidates püstitas Viidas oma eelviimasel ringil veel klassi parima aja ning pärast kuuetunnist katsumust ületatigi finišijoon võitjatena, vahe teise kohaga enam kui neli minutit.

«Kuuetunni sõit oli kindlasti peaproov septembris toimuvaks hooaja tippsündmuseks – Nürburgringi 24-tunni sõiduks. Seda näitas ka selle aasta rekordiline osalejate arv. Sõidus jagus omajagu ka närvikõdi, kuid suutsin tänu meeskonna poolt korralikult ettevalmistatud autole olla rajal kiireim ning tuua kindel võit koju,» selgitas eestlane.

«Järgmisena ongi fookus juba Nürburgringil, mis loodetavasti võistlusena toimub ning kui reisipiirangud plaane ära ei riku, siis sinna ma ka lähen. Autoks saab olema kas tuttav Mercedes-AMG GT4 või hoopiski Porsche Cayman GT4, kuid esimest kohta lähen ma sellegipoolest püüdma,» lausus Viidas. «Olen eelneval kahel aastal olnud maailma ühel raskeimal võidusõidul kaks korda esimene, seega ei saakski ju teist eesmärki olla,» sõnas eestlane motiveeritult.

Viidas ja sakslane Rösler kindlustasid oma klassi liidrikoha 4. järjestikuse etapivõiduga veelgi tugevamalt.

Tagasi üles