Varasem rajaplaan aitas Rally Estonia korraldajatel kõik tähtajaks korda seada

Karl-Joosep Küngas
Copy
Rally Estonia ajab hüppesse nii autod kui ka fännid. Tänavu on viimaseid tavapärasest vähem, aga vähemalt on nad raja ääres!
Rally Estonia ajab hüppesse nii autod kui ka fännid. Tänavu on viimaseid tavapärasest vähem, aga vähemalt on nad raja ääres! Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Esmakordselt Eestis toimuv MM-ralli nõuab kogu korraldusmeeskonna suuremat keskendumist kindlasti ka kiiruskatsete valikul. Esiteks pidid Rally Estonia korraldajad pikendama läbitavat vahemaad ja valik polnud kerge.

Kui MM-sarja ühe etapi pikkus peab olema vähemalt 300 kilomeetrit, siis olude sunnil MM-kalendrisse lisatud Rally Estonia sellist mahtu ei suuda täita ja WRC-sari seda tänavu otse ka ei nõudnud.

Nobeda tegutsemise järel pandi paika võistlustrass, mille kogupikkuseks märgitakse 232,64 kilomeetrit. Kahe täispika võistluspäeva jooksul läbitakse 17 kiiruskatset. Rally Estonia võistluste juht Silver Kütt kinnitas Postimehele, et kõik käis nii kiiresti ja seetõttu pidi tegutsema, nagu varem oli plaan juba paika seatud.

Kiire tegutsemine

«Meil oli juba eelmisel aastal tehtud plaan järgnevaks hooajaks ning selle järgi ka tegutsesime. Seetõttu oli ja polnud ka probleeme võistlustrassi kokku panemisega,» mõtiskles Kütt. «Suurim mure oli ajaline kriteerium; pidime varasemaga võrreldes veel rohkem pingutama. Maadeomanikega tuli kiiremini kokkuleppele jõuda.»

Et tegu on ajaloolise hetke ja Baltimaade suurima mootorispordisündmusega, tuleb vaeva näha kõvasti. Korraldajad annavad kõik, et kogu nädalavahetus ideaalselt kulgeks. Veidi tuli selleks ka võistlustrassi muuta. Eelkõige tuli järgida FIAlt laekunud juhendit – ralli tuleb muuta võimalikult turvaliseks. See tähendab, et võrreldes varasematega sealkandis peetud rallidega ei näe nii suuri keskmisi kiirusi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles