:format(webp)/nginx/o/2020/10/27/13439058t1h741c.jpg)
Autoralli MM-hooaeg on koroonapandeemia tõttu saanud suure löögi ning kui näiteks F1-sari on suutnud uue maailmakorraga hästi kohaneda, siis WRC pole saanud võistlusi loodetud mahus korraldada. Valitsev maailmameister Ott Tänak on üks nendest, kelle hinnangul on tumedad pilved ka järgmise hooaja kohal.
Ralli MM-sarjas on tänavu peetud ainult viis etappi, mis olid ka algses võistluskalendris. Enne koroonapandeemiat kihutati Monte Carlos, Rootsis ja Mehhikos, sügisel on sõidetud Türgis ja Sardiinias.
Tõsi, eriolukord tähendab, et MM-sarja bossid on pidanud olema loomingulised ning see avas ukse näiteks Rally Estoniale, kes sai oma ülesandega hiilgavalt hakkama ning kuulub osalt tänu sellele ka järgmise aasta kalendrisse.
/nginx/o/2020/09/16/13350226t1h2110.jpg)
Novembris pidanuks MM-karussell esimest korda väisama Belgiat, kuid koroonaviiruse teise laine tõttu jäeti Ieperi ralli ära. Praeguse seisuga lõpetatakse hooaeg detsembri esimesel nädalavahetusel Itaalias Monzas, kuid ka Saapamaal pole koroonanumbrid just rõõmustavad, mistõttu oleks rumal arvata, et midagi on kivisse raiutud.
Väljaandega Motorsport vestelnud Tänakul polnud Ieperi tühistamise osas mingeid kriitikanooli. «Põhjused olid ilmselged ja muud valikut polnud,» ütles tänavuseks Hyundaisse kolinud eestlane.
Ta jätkas: «Maailmas on praegu ekstreemne olukord, kuid kahju on näha, kuidas teised mootorispordialad suudavad koroonaviirusega koos võistlusi korraldada, aga rallis lihtsalt loodetakse etappe organiseerida. Kui jätkame samamoodi, pole meil ka järgmine aasta mingit MM-sarja.»
Rahvusvahelise Autoliidu FIA rallidirektori Yves Mattoni sõnul on koroonaajastul võimatu öelda, kas ralli MM-etapp toimub või mitte, sest situatsioon on pidevas muutumises. Rallivõistlust on seda keerulisem korraldada, et see toimub väga suurel maa-alal.
«See on juba autoralli loomuses, et me puutume kokku kogukondadega, mida külastame. Me ei saa ennast ümbritsevast täiesti isoleerida. Igal riigil ja piirkonnal on koroona vastu omad reeglid. Seega on keeruline, mõnikord isegi võimatu, panna ralli toimumisele või mitte toimumisele mingi tähtaeg,» ütles belglane. Matton sõnas lõpetuseks, et FIA ja teised ralli MM-sarja osapooled suhtuvad võistluskalendrisse jätkuvalt pragmaatiliselt ja paindlikult.
Suure tõenäosusega kroonitakse tänavu maailmameistriks Toyota äss Elfyn Evans. Waleslase edu tiimikaaslase Sebastien Ogier' ees on 18 punkti ning laual on maksimaalselt 30 silma. Teoreetiline võimalus maailmameistriks tulla on ka Thierry Neuville'il (kaotab Evansile 24 punktiga) ja Tänakul (-28).