Skip to footer
Saada vihje

Asmer Vipsi F1-testist: see oli Jüri jaoks suur päev, aga ka hästi töine

Jüri Vips sõitmas Red Bull Racing RB16 F1-autoga Abu Dhabis, Yas Marina ringrajal.

Jüri Vips osales teisipäeval Abu Dhabis vormel 1 sarja ametlikul testipäeval. Red Bulli vormeliga 101 ringi sõitnud eestlane näitas päeva kokkuvõttes kuuendat aega. Vipsi abimehe Marko Asmeri arvates sai tema hoolealune esimest korda praeguse F1-autoga sõitmisega ja tiimi poolt antud ülesannete täitmisega suurepäraselt hakkama.

Vipsi jaoks oli Red Bulli RB16 vormeli näol tegemist täiesti uue autoga, kuid Asmer ütles, et ega tipptiim sõitjale hinnaalandust ei teinud. Koheselt tuli näidata head minekut ja täita kätte antud ülesandeid. «Kui tuled F1 testile, siis pole nii, et hakatakse sinu järgi vaikselt pihta,» ütles Asmer intervjuus Postimehele.

«Neil on oma programm, igasuguseid asju on vaja sättida. Nad ootavadki, et sõitja peab kohe sõitma. Nende programm nägi ette igasuguseid muid katsetusi, enne kui aega hakati sõitma. See puudutas nii Jürit kui Sebastieni, kes sõitis teise vormeliga,» jätkas Asmer, tuues esile teise Red Bulli piloodi Sebastien Buemi.

Marko Asmer, Jüri Vipsi abimees.

Kokku kaheksa tundi väldanud testipäev ei olnud lust ja lillepidu, vaid tõsine tööpäev. Asmeri hinnangul sai Vips aga kõige ettenähtud ülesannetega kenasti hakkama. Samas ei tasu alahinnata, et F1-autoga kihutamine ajas tema hoolealusel suunurgad ülespoole. «Igaüks, kes esimest korda F1-autosse istub, ka need kes pikka aega pole sõitnud, neil on muidugi vinge tunne.

Aga see oligi suur päev. Jüri sai sõita sellise autoga ja sellises tiimis. Hästi töine päev oli. Palju asju oli teha. Tiimil oli vaja oma andmeid koguda, süsteeme kontrollida jne. Aga see oli tore boonus, et Jüri sai sellise kaootilise aasta lõpetuseks F1-autoga sõita. Kordan veel, et tegelikult läks see test väga hästi. Ma ei saa liiga palju öelda, aga teades tausta, siis test läks igati korda. Ma tean, mis programmi tegi tiimikaaslane ja on ju teada, et ka tema pole mingi papist poiss,» kommenteeris Asmer testipäeva ja Vipsi tegemisi.

Alonso oli kõige kiirem, aga kuidas Renault nii vägevat kiirust näitas?

Asmeri sõnul sai Vips Red Bulli poolt ette antud programmiga ilusti hakkama. Ringiaegasid vaadates võis olla mõnevõrra üllatuslik, et Renault’ga sõitnud Fernando Alonso suutis näidata Red Bullist ja Mercedesest paremat minekut. Asmeri sõnul on põhjus lihtne. Hispaanlane läbis väga palju ringe kvalifikatsioonitempos.

See tähendab, et Alonso sõitis tühja kütusepaagiga ehk sisuliselt aurude peal ning kasutas värskemaid rehve. «Ilmselge, kui vaadata Alonso aegasid, siis ta tegi kvalifikatsiooni imitatsiooni. Ta sai kõvasti enne testi rada nühkida ja ma ei tähtsustaks tema aega üle. Ta sõitiski siin viimasel ajal päris palju. Ma ei tea, kas tal oli kütust kümme kilo vähem või mitte, aga selge, et ta ei teinud ainult tavapärast testi. Samas, Alonso on ikkagi Alonso.»

F1-auto testimisvõimalused on piiratud

Vormel 1 sarja testipäevad on väga piiratud ning ametlikult oli lõppenud testipäev mõeldud noorsõitjatele ja debütantidele. Tegelikult seati aga tingimuseks, et rajale pääsenud sõitjad ei tohtinud omada lõppenud hooajal F1-sarjas võistluskogemust.

Asmergi tõi välja, et hoolimata nimetusest noorsõitjate testipäev, oli tegemist täieõigusliku testiga, kus allahindlusi ei tehtud. «See, et sõidutatakse noori ongi ainult selle testi nimi. See on küll noortele suunatud, kuid tegelikult katsetavad tiimid kõiki neid asju, mis neil on vaja teha,» tõi Asmer välja.

«Muidugi, noorele sõitjale oleks ka hea anda lihtsalt sõidutunnetust. Tehakse ainult kvalifikatsiooni imitatsiooni, auto on kerge, kõik on viimase peal, et sõita aega. Ega tiimidel poleks kahju seda võimalust anda, aga nende programmi see lihtsalt ei mahu ära, sest testimise võimalused on limiteeritud.

Neil on töine režiim ja ei sõideta kerge autoga lihtsalt kiiret aega. Oluline on stabiilne kütusehulk, et testida erinevaid asju samades tingimustes. Auto peab olema pidevalt võimalikult ühtlane, et tekiks sarnane võrdluses eelmiste testidega,» selgitas Asmer töökulgu.

Vipsi ootab ees ettevalmistus F2-sarjaks

Selleks aastaks on Vipsil vormeliga sõidud sõidetud. Küll aga jätkub töö väljaspool ringrada, sest veel sel kuul läheb ta Red Bulli tehasesse Suurbritannias Milton Keynes’is, kus saab sõita F1-simulaatoriga.

Järgmisel hooajal on Vipsi peamine eesmärk vormel 2 sari. Red Bull on kinnitatnud, et eestlane sõidab uuel aastal F2-sarjas, kuid lõplikult pole kindel millise meeskonna ridadesse eestlane kuulub. Asmergi ei osanud sellele küsimusele veel valgust heita, kuid kinnitas, et kõik läheb plaanipäraselt. «Nüüd ootavadki ees ettevalmistused vormel 2 sarjaks, mida Jüri uuel aastal sõidab. Selle esimesed hooajaeelsed testid on märtsi alguses,» ütles Asmer lõpetuseks.

Kommentaarid
Tagasi üles