/nginx/o/2021/01/13/13575030t1hf7a9.jpg)
Autoralli MM-sarjas toimus kahe hooaja vahel oluline muudatus. Kui siiani tarnis meeskondadele rehve Michelin, siis uuest aastat on masinatel all Pirelli jalavarjud.
Nüüd on saanud meeskonnad uusi rehve ka testida ning vähemalt Elfyn Evans usub, et teatud tingimustes võiksid WRC-masinad Pirelli jalavarjudega Monte Carlos isegi kiiremad olla kui mullu Michelini toodanguga.
«Rehvid erinevad sellest, millega me oleme harjunud ja seeläbi saab olema huvitav näha, kuidas nad erinevates situatsioonides töötavad,» sõnas britt portaalile DirtFish. «Ülipehme seguga rehv on jätkuvalt ülipehme ning naeltega talverehv on samamoodi naeltega talverehv, kuid tegelikkuses ei tea me, mis oludes nad on mõeldud töötama.»
Ta jätkas: «Me ei tea näiteks, kuidas need segud töötavad katsetel, kus on järjest erinevad olud: esmalt on tegemist lumise ja seejärel kombineeritud teeoludega. Kõik säärane on meie jaoks uus ning vajame aega, et rehve muutlikes oludes tundma õppima. Aga, kui räägime konkreetsetest ja muutumatutest tingimustest, siis usun, et Pirelli on kokkuvõttes sobivam ning võib olla ka kiirem.»
Evansi sõnul mängib siinkohal ka rolli ajafaktor: nimelt kihutati lumistes oludes viimati aasta tagasi, mistõttu tuleb hoolikalt meenutada, kuidas üldse masin siis käitus. «Jah, me saime neid mingil määral ka Monzas kasutada, kuid sealsed tingimused polnud päris need,» lisas ta.
Küll võib Evansi ja ka Ott Tänaku kasuks rääkida asjaolu, et nemad on varem rehve testinud DMACKi ridades. Briti sõnul on paralleel õige: «DMACKis oli seda väga selgelt näha. Et teatud oludes võisid nende rehvid olla isegi paremad kui Michelini omad.»
Toyotas usutakse Evansisse
Mullu pikalt MM-tiitli konkurentsis olnud, kuid lõpuks tiimikaaslase Sebastien Ogier paremust tunnistanud britil on võimalik tänavu vigade parandust teha ning 20-aastase vahe järel autoralli MM-tiitel taas Briti saartele tuua.
Toyota meeskonnas igatahes temasse usutakse ning tiimi tehniline direktor Tom Fowler sõnas hiljuti WRC kodulehele antud usutluses, et tema hinnangul on Evansil olemas kõik vajaminev, et maailmameistriks tulla.
«Pole kahtlustki, et Elfyn oli pettunud sellega, kuidas 2020. aasta lõppes. Kuid kui võtad sammu tagasi ja vaatad kõigele otsa – ta lõpetas hooaja teisena, kaotades ainult mehele, kes noppis oma seitsmenda MM-tiitli,» viitas Fowler maailmameistriks tulnud Ogier'le.
«Olla Seb'i järel teine mees on tegelikult suurepärane tulemus, kui selle üle veidi järele mõelda,» jätkas ta. «Olla kogu aeg eesotsas ning reaalselt MM-tiitli jahtida – see toob endaga kaasa teistsuguse surve. Aga me nägime, et nad saavad Scotiga (Evansi kaardilugeja Scott Martin – toim) surve all võrdlemisi hästi hakkama. Ma tõesti loodan, et see oli nende jaoks viimaseks puuduvaks pusletükiks.»
Fowler usub, et mullused triumfid Rootsis ja Türgis ning hooaja vältel MM-tiitli nimel võitlemine valmistasid Evansit tuleviku jaoks ette. «Elfyn õppis, mida see tähendab, kui sa lähed igale rallile teadmisega, et oled üks favoriitidest.
Varem oli ta kogenud ainult seda, mis tunne on näidata hooaja alguses häid tulemusi ning olla enam-vähem eesotsas. Aga hooaja edenedes reaalselt esikoha konkurentsis olemine on teine tera: see pinge on hoopis midagi teistsugust,» sõnas Fowler lõpetuseks.