R, 9.12.2022

Põlevast F1-autost eluga pääsenud Grosjean naaseb vormelirooli

Postimees Sport
Põlevast F1-autost eluga pääsenud Grosjean naaseb vormelirooli
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Romain Grosjean 30. novembril Bahreini GP-l, mil ta sattus Haasi F1-autoga raskesse avariisse.
Romain Grosjean 30. novembril Bahreini GP-l, mil ta sattus Haasi F1-autoga raskesse avariisse. Foto: HAMAD I MOHAMMED/AFP/Scanpix

Endine vormel 1 sõitja Romain Grosjean liitub algaval hooajal Põhja-Ameerika IndyCar-sarjaga. Prantslane veel taastub novembri lõpus toimunud karmist õnnetusest, kus tema vormel sattus F1 Grand Prix etapil Bahreinis avariisse ning langes tuleroaks.

180 F1-etapil startinud Grosjean lõi selleks aastaks käed Rick Ware Racing meeskonnaga, mis lööb kaasa IndyCar-sarjas. Prantslane on lubanud osaleda kõigil 13 etapil, mis sõidetakse ring- ja tänavaradadel.

Uut vormelit saab 34-aastane prantslane esmakordselt testida 22. veebruaril Barber Motorsports Park ringrajal. Küll aga on Grosjean välistanud osalemise Indianapolis 500-l, kuid teeb kaasa mõnel ovaalrajal toimuval võistlusel.

IndyCari vormel.
IndyCari vormel. Foto: Luis Santana/ZUMAPRESS.com/Scanpix

Oma F1-karjääri jooksul pääses ta Lotuse meeskonda esindades poodiumile kümnel korral. Viimased viis hooaega sõitis ta aga Haasi tiimis, millega tal enam esikolmikusse asja polnud. Parimaks jäi 2018. aasta neljas koht Austria etapil.

Grosjeani viimane vormel 1 võistlus oli mullu novembris Bahreinis, kus ta pääses õnnekombel raskest õnnetusest raskete põletushaavadega. «Mu vasak käsi paraneb endiselt, kuid hakkan valmistuma, et taas võidusõiduautosse istuda. Sellest saab järgmine peatükk minu karjääris,» rääkis ta motorsport.com-ile.

Mis novembri lõpus täpselt Bahreinis juhtus?

Grosjean sõitis rajalt välja pärast kolmandat kurvi, kui kaotas pärast kontakti Daniil Kvjati AlphaTauriga juhtitavuse. Prantslase vormel murdus pärast avariid pooleks ja lahvatas leekidesse. Halvimast päästis 34-aastase Grosjeani Halo-nimeline peakaitse, mis takistas tal peaga vastu piiret lendamast. Lisaks tuli tal tänada tulekindlat varustust, tänu millele sai ta leekides välja ronida ja kiirelt kõrvetava kuumuse eest põgeneda.

Video avariist:

Video, kuidas Grosjean leekides vormelist välja ronis: 

Grosjean toimetati sündmuspaigast jalamaid haiglasse, kus ta järgmisel päeval ka fännidele videotervituse saatis. «Tere kõigile. Tahtsin lihtsalt öelda, et minuga on kõik hästi. Või noh, enam-vähem hästi,» ütles Grosjean naeratades ning vihjas viimase lausega oma tugevasti plaasterdatud sõrmedele.

Veel kaks päeva hiljem andis prantslane telekanalile TF1 ka esimese pikema intervjuu. Toimunule tagasi mõeldes leidis vormelisõitja, et põlenud autost pääsemine tundus talle väga pikalt kestnud protsess, kuigi tegelikkuses jõudis ta süttinud vormelist põgeneda 28 sekundiga.

«Ma ei tea, kas sõna ime on õige kasutada, kuid igal juhul võin öelda, et praegu ei olnud minu aeg surra,» ütles Grosjean.

«See kõik kestis minu jaoks kauem kui 28 sekundit. Nägin, et minu kiivrivisiir muutub oranžiks, nägin autost vasakul tuleleeke. Mõtlesin sel hetkel paljudele asjadele, näiteks Niki Laudale, ja tuletasin endale meelde, et nii need asjad lõppeda ei tohi, mitte praegu. Ma ei saa oma vormel 1 karjääri selliselt lõpetada.

Ja muidugi mõtlesin lastele, kordasin endale, et ma pean siit välja saama. Panin oma käed tulle ja tundsin väga selgelt, kuidas auto kere põles.

Sain kokpitist välja ja tundsin, et keegi rebib minust, siis olin kindel, et sain sealt minema,» meenutas Grosjean intervjuus toimunut.

Kuigi suuri vigastusi Grosjean õnnetuses ei saanud, tuli tal siiski korra noa alla minna. Seda vasakul käel asuva pöidla sidemete vigastuse tõttu. 

Märksõnad
Tagasi üles