Ingliskeelse legendiga kohanev Poom: ühel katsel jooksis juhe korraks täitsa kokku

Toimetas Karl Juhkami
Copy
Roland Poom ja Darren Garrod kihutamas Saintéloc Junior Teami poolt ette valmistatud Citroën C3 Rally2 autoga.
Roland Poom ja Darren Garrod kihutamas Saintéloc Junior Teami poolt ette valmistatud Citroën C3 Rally2 autoga. Foto: Ray Põder
  • Võistluseelne test jäi plaanitust lühemaks
  • Poole aastane võistluspaus ja ingliskeelne legend vajas alguses harjumist
  • Viimasel kahel katsel oli probleeme auto piduritega

Laupäeval sõideti Eesti autoralli meistrivõistluste avaetapp, Otepää talveralli, kus tegid oma esimese ühise võistlusstardi Roland Poom ja Darren Garrod (Citroën C3 Rally2).

Veel enne, kui Poom–Garrod asusid laupäeval stardijoonele, tegid nad neljapäeval võistluseelse testi, mis jäi küll plaanitust lühemaks. Sellest hoolimata sai Poom uue meeskonna (Saintéloc Junior Team), auto (Citroën C3 Rally2) ja kaardilugejaga koostöö kiirelt klappima.

«Tegime neljapäeval võistluseelse testi ja idee oli selle jookul läbida 70–80 km, kuid kuna meeskond jõudis plaanitust hiljem kohale ja testikatse oli broneeritud kindla ajani, siis saime sõita vaid 40 km. Tänu meeskonna väga heale insenerile sain auto enda jaoks mugavaks, kuid kindlasti oleks rohkem sõita tahtnud,» selgitas Poom.

Roland Poom
Roland Poom Foto: Kasper Mäe

Laupäeva hommikul sõideti võistluse kaks esimest kiiruskatset, millest esimesel näitasid Poom–Garrod Rally2 autode arvestuse viiendat ja teisel neljandat aega. Pärast lühikest hoolduspausi sõidetud korduvkatsetel sõideti välja avaringiga identsed katsetulemused.

«Ralli algas meie jaoks suhteliselt okei tempos ja koostöö Darreniga sujus. Kuna ma pole pool aastat legendi koostanud, siis oli meil sellega alguses probleeme just eriti kiiretel lõikudel, kuid katse katselt saime asjad paremaks. Kuna sellest aastast on mul inglise keelne legend, siis kirjutasin teadlikult legendi vähem detailselt, et oleks alguses seda lihtsam vastu võtta,» võttis Poom ralli hommikused katsed kokku.

Pärast lõunast hoolduspausi jätkus võistlus nelja kiiruksatsega, millele Poom–Garrod startisid Rally2 autode arvestuse neljandalt kohalt. Liidritest jäädi maha 42,1 sekundiga.

Kui Otepää talveralli hommikustel katsetel Poom-Garrod Rally2 arvestuses esikolmiku katseaegu ei näidanud, siis pärastlõunal sõidetud neljast katsest kolmel lõpetati esikolmikus.

Legendi mõttes kujunes ralli kõige keerulisemaks katseks Poom–Garrodi jaoks võistluse kuues katse. Tehnika poolelt tekkis autol probleem seitsmendal katsel, mis kestis kuni ralli finišini.

«Ralli jooksul suuri momente meil polnud, välja arvatud kuues kiiruskatse, kus ühel tehnilisel lõigul oli mul roolis palju tööd ja ma ei võtnud seal legendist mingeid kohti inglise keeles omaks. Palusin Darrenil korrata, kuid siis jooksis korraks täitsa kokku. Õnneks sain rütmi tagasi ja edasi sujus ilma vahejuhtumiteta,» rääkis Poom kuuenda kiiruskatse seiklustest.

«Eelviimasel katsel lõikasin kuskile lumevalli ja sealt sattus palju lund velje sisse, mis omakorda mõjutas pidurikettaid, mis läksid kõveraks. Alates sellest hetkest kuni finišini pidin pidevalt vasaku jalaga pidureid üles pumpama, et nad toimiks. Me ei läinud Otepääl kellegagi võidu sõitma, sest minu jaoks oli see ikkagi test, kus sain sõita uue autoga ja harjutada koostööd Darreniga. Täitsime ralliga endale seatud eesmärgi,» võttis Poom võistluse kokku.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles