Blogi Boksipeatusega kohti kaotanud Vips lahkub Bahreinist tühjade pihkudega

Copy
Jüri Vips.
Jüri Vips. Foto: Dutch Photo Agency/Red Bull Content Pool

Nädalavahetusel sõideti Bahreinis vormel 2 hooaja avaetapp, mis Jüri Vipsi (HitechGP) jaoks kahjuks ebaõnnestus, sest eestlane ei teeninud kolmest sõidust ühtegi punkti.

Postimees hoidis lugejaid võistluste käiguga kursis otseblogi vahendusel. Sõitude lühikokkuvõtteid saate lugeda artikli alumises pooles.

Põhisõit

Viimasena startinud Jüri Vips tegi korraliku stardi ning suutis esimestel ringidel toimunud kokkupõrkeid vältida. Vahetult enne põhisõidu kohustuslikku boksipeatust oli HitechGP sõitja tõusnud juba punktikoha piirimaile ehk 11. positsioonile. Pärast enda ja paljude konkurentide rehvivahetusi andis Vips aga mõned kohad käest ära ning oli 14. Lõpuks suutis Vips tõusta 13. kohale ning samal positsioonil veeres ta ka üle finišijoone, punkte teenisid kümme paremat.

Esikoha pärast käis kuni viimaste kurvideni väga tugev võitlus. Parimalt stardikohalt alustanud hiinlane Guanyu Zhou näitas läbi terve võistluse head hoogu ning kuigi ta loovutas vahepeal ka liidrikoha, oli ta pärast boksipeatuste virr-varri ja ohutuasutot taas esimene.

Viimastel ringidel ihusid võidu peale hammast viis sõitjat. Kõige paremas seisus oli Dan Ticktumi vormeli all olnnud rehvid ning britt tegi ohtralt möödasõite. Ühel hetkel põrkas ta kergelt kokku Oscar Piastriga, mille tagajärjel oli punktitabeliliider sunnitud sõidu katkestama, kuid karistust Ticktumile selle eest ei määratud.

Lõpuks võttiski esikoha Zhou, teiseks tõusis Ticktum ja kolmas koht kuulus Vipsi tiimikaaslasele Liam Lawsonile.

Ka punktitabeli esimeseks tõusis Zhou 41 punktiga, järgnesid Lawson 30, Jehan Daruvala 28, Oscar Piastri 21 ja Ticktum 19 silmaga.

Teine sprint

Vips sai sõitu alustada parimalt stardikohalt ning kuigi esimestel ringil pääses temast mööda parema rehviga sõitnud Guanyu Zhou, suutis Vips oma teist positsiooni hoida. Kui sõita jäi seitse ringi tuli rajale turvaauto ning väga paljud sõitjad tulid boksi ja nende vormelitele paigaldati värsked rehvid. Samamoodi talitas ka Vips ning ta oli võistluse jätkudes väga heas hoos.

Rehvivahetusega viiendaks langenud Vips tõusis kiirelt tagasi teiseks ning hakkas jahtima Zhoud. Eestlase taga ootas oma hetke Oscar Piastri, kuid kaks ringi enne lõppu kadus Vipsi vormelist ootamatult jõud, tema hood rauges ning ta langes pingereas nagu kivi. Lõpuks veeres Vips üle finišijoone 16. positsioonil.

Esikohat kuulus Piastrile, kes suutis Zhoust mööduda, kolmandaks tõusis Red Bulli juunirotiimi sõitja Jehan Daruvala.

Esimene sprint

Kvalifikatsioonist diskvalifitseerimise tõttu sõitu viimaselt kohalt alustanud Vips hakkas koheselt konkurentidest mööduma ning oli peagi 16. kohal. Eestlane sõitis väga targalt ja säästis oma rehve.

Pidevalt sattusid tema ees sõitnud konkurendid omavahel võitlusesse, teenisid ajakaristuse ning nii oligi Vips mõned ringid enne võistluse lõppu 11. kohal. Teises sõiduks parima stardikoha saamiseks tuli tõusta kümendaks ning kaks ringi enne finišit möödus Vips osavalt Richard Verschoorist ning töö oligi tehtud.

Hooaja esimese sõidu võitis Vipsi tiimikaaslane Liam Lawson (44.11,624), tema järel lõpetasid Jehan Daruvala (+0,925), David Beckmann (+14,382), Robert Švartsman (+17,078), Oscar Piastri (+17,504) ja Christian Lundgaard (+18,552).  

Kvalifikatsioon

Vips sõitis kvalifikatsioonis välja viienda aja (1.43,441), kuid tehnilises kontrollis avastati, et tema vormel ei vastanud tehnilistele nõuetele ning eestlase tulemus tühistati. Nii tuleb tal esimeses sprindis ja põhisõidus alustada viimaselt stardikohalt.

Ajasõidu võitis hiinlane Guanyu Zhou (UNI-Virtuosi) ajaga 1.42,848. Vaid 0,003 sekundiga jäi talle alla taanlane Christian Lundgaard (ART Grand Prix), kolmas oli brasiillane Filipe Drugovich (UNI-Virtuosi, 1.43,211).

Treening

45 minutit kestnud treeningul sai Vips läbida kümme ringi ning HitechGP sõitja parimaks ajaks jäi 1.45,762, mis tähendas seitsmendat tulemust. Kiireim ring jäi brasiillase Felipe Drugovichi (Uni-Virtuosi, 1.45,340) nimele, teine oli britt Dan Ticktum (Carlin, +0,141), kolmas Vipsi tiimikaaslane, uusmeremaalane Liam Lawson (+0,288).

Enne nädalavahetust

Vips osales eelmisel hooajal küll neljal F2 etapil, pääses ühe korra ka esikolmikusse, kuid nüüd ootab teda ees kaheksast etapist koosnev täispikk hooaeg. Eestlane sõidab HitechGP meeskonnas, kuhu kuulub teinegi Red Bulli juuniortiimi sõitja Liam Lawson.

F2s on sel aastal kasutusel uus formaat. Senise kahe võistluse asemel toimub ühel nädalavahetusel kolm sõitu. Nädal algab reedel treeninguga, järgneb kvalifikatsioon, mis paneb paika pühapäevase põhisõidu stardijärjekorra.

Laupäeval on kavas sprindivõistlused, neist esimesele stardivad kvalifikatsiooni kümme paremat pööratud järjestuses. Ehk kvalifikatsiooni esimene alustab kümnendana, teine üheksandana, samas kümnes esimesena, üheksa teisena jne. Teises sprindi stardis pööratakse ümber esimese sõidu kümme parimat.

Sprintides saavad punkte kaheksa paremat sõitjat (15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1). Põhisõidus jagatakse punkte sarnaselt F1-le, silmad saavad pähe kümme pilooti (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1).

Võimalik on ka teenida lisapunkte: kvalifikatsiooni võitjale antakse neli, iga võistluse kiireima ringiaja välja sõitnud sõitjale kaks punkti, kuid seda vaid siis, kui ta mahub esikümnesse.

Pühapäevases põhisõidus on boksipeatus kohustuslik, tuleb teha rehvivahetus, sarnaselt F1-le tuleb kasutada kahte erinevat rehvisegu.

Tagasi üles