AMETLIK Hyundai jätkab WRCs ka hübriidajastul!

Copy
Hyundai praeguse põlvkonna WRC-auto.
Hyundai praeguse põlvkonna WRC-auto. Foto: Hyundai Motorsport

Hyundai mootorispordiosakond saatis äsja välja pressiteate, kus kinnitatakse, et nende autoralli MM-sarja tiim jätkab kihutamist ka hübriidajastul.

Hyundai sõnul võetakse hübriidajamiga auto aluseks i20 mudeli N-seeria (Hyundai sportversioon, nagu on näiteks BMW-l M-seeria), mis ilmestab Lõuna-Korea autotootja teatel mootorispordi ja seeriaautode tehnoloogiliselt tihedat seost.

2019. ja 2020. aastal WRC-sarjas konstruktorite tiitli võitnud Hyundai puhul ringlesid üsna pikalt kuulujutud, et tiimi jaoks võib tänane hooaeg jääda rallimaailma kõrgeimas klassis tehasevõistkonnana viimaseks.

Paar minutit hiljem saatis omapoolse pressiteate ka MM-sarja turunduspoole eest hoolitsev WRC Promoter, kes kinnitas, et Hyundai, M-Sport ja Toyota on Rally1-klassis kihutamas vahemikus 2022-24.

Fordi mootorispordiosakonna juht Mark Rushbrook sõnas M-Spordi pressiteate vahendusel, et WRC-sarja liikumine sisepõlemismootorilt hübriidtehnoloogiale tuleb Fordi jaoks õigel ajal.

«Ettevõte liigub kiiresti elektrifitseeritud tuleviku suunas, arendades hübriid- ja elektriautosid,» lausus ta. «Rally1-auto kasutamine annab meile võimaluse testida ja näidata seda tehnoloogiat vaatemängulises WRC-sarjas ning me ei jõua ära oodata, et näidata, milleks on see võimeline!»

Seega sai kivisse raiutud fakt, et uuel hooajal pole MM-sarjas ühtegi uut tehasemeeskonda. Tõsi, Rahvusvahelise Autoliidu FIA rallidirektor Yves Matton on olnud positiivne, et praegustele olijatele lisandub aastate möödudes siiski konkurente.

Promoteri pressiteatest koorus veel välja, et FIA ja tehasetiimid teevad hübriidtehnoloogia arendamiskulud pooleks. Ühtlasi teatas Promoter, et nad otsivad abi jätkusuutliku kütuse ja võistlusteks vajalike laadimisjaade osas.

Münchenis baseeruva Promoteri tegevjuhi Jona Siebeli sõnul on hübriidajastu WRC-sarja üks suuremaid verstaposte ning kolme tiimi nõusoleks ralliradadel jätkata saadab positiivse sõnumi neile tootjatele, kes mõtlevad, kas WRCsse tulla või mitte.

Tagasi üles