Autoralli MM-sarjas on käes põnevad ajad. Uuest aastat toimub revolutsioon võistlusmasinates, viimase peaaegu kümnendi valitseja Sebastien Ogier lõpetab karjääri ning esile tõusevad noored tegijad.
Sebastien Ogier: uus põlvkond on teistsugune, vanus võib olla petlik
Veebruari lõpus peetud Arctic Rally oli mitmes mõttes märgiline. Samal ajal kui 20-aastane Toyota piloot Kalle Rovanperä heitles võidu eest, jäi tiimikaaslane Ogier punktikohalt sootuks välja. Pikas plaanis ei pruugi see paljut tähendada, ent üht-teist näitas.
Fakt on see, et noor soomlane tõusis koduradadel teenitud teise kohaga läbi aegade noorimaks WRC-sarja liidriks. Edu kolmandaks langenud Ogier' ees on üheksa punkti, nende vahele mahub ka Hyundai piloot Thierry Neuville (-4).
Best #WRC finish so far ?
— Toyota GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) March 4, 2021
Third Power Stage win ?
Youngest ever championship leader ?
Throwing back to an awesome drive by @KalleRovanpera together with @JonneHalttunen at #ArcticRallyFinland ??#ToyotaGAZOORacing #PushingTheLimitsForBetter #YarisWRC pic.twitter.com/eHN8hDsRHU
«Ma ei pööra sellele «noorima» asjale mingit tähelepanu. Praegune põlvkond on lihtsalt teistsugune,» ütles Ogier intervjuus DirtFishile. «Okei, Kalle on vanuselt noor, aga mitte kogemuselt. Ta on andekas, see pole kellelegi uudis. Tal koguneb üha rohkem kilomeetreid WRC-autoga. Lisaks sõitis ta [Arctic Rally'l] koduradadel.»
Tõsi, Rovanperä kihutas rallimasinaga juba kaheksaselt. Nüüd on noormees jõudnud faasi, kus rallil teiseks jäämine tekitas pettumust. Olukorda rahulikult analüüsides tõdes ta tagantjärele, et tulemust tuleb siiski positiivselt vaadelda.
«Kogu Toyota tiimi jaoks on hea, et meie sõitjad võitlevad kõrgeimate kohtade eest. Tänavu on plaan kindlasti võita mõlemad MM-tiitlid. Läheb huvitavaks, sest ütlesin juba hooaja eel, et esikohaheitlus tuleb tihe,» lisas viimast hooaega tippsarjas võistlev seitsmekordne ilmatšempion Ogier.
Arctic Rally'l tegi WRC-autoga debüüdi ka Hyundai i20ga kihutanud Oliver Solberg. 19-aastane rallitalent näitas muljetavaldavat kiirust ning lõpetas kokkuvõttes seitsmendana.
Praegune Toyota tiimipealik Jari-Matti Latvala on endiselt MM-sarja noorim etapivõitja. Ajalukku läks 2008. aasta Rootsi ralli, mil soomlane oli 22 aasta ja 313 päeva vanune. Ilmselt on vaid aja küsimus, mis Rovanperä või Solberg selle üle löövad.
«Kui Oliver oli 18, ütlesin, et minuga samas eas võrreldes on ta arengus kolm aastat ees. Nii et võib vaid ette kujutada, milline potentsiaal temas peitub,» märkis Latvala.
WRC-sari jätkub aprilli viimasel nädalavahetusel Horvaatia teedel.
Pushing the limits! ?? pic.twitter.com/HO9wj6OjAU
— Oliver Solberg (@OliverSolberg01) April 2, 2021