FIA bossi sõnutsi peab ka WRC-sari suure revolutsiooni läbima (1)

Copy
Jean Todt.
Jean Todt. Foto: Dppi/Gregory Lenormand/ZUMAPRESS.com/Scanpix

Rahvusvahelise autoliidu (FIA) suurim tulevikusiht on kõigis võistlussarjades jõuda selleni, et masinate heitkogus jõuaks nulli.

Eeskujuks võib tuua vormel-E sarja, kus kihutatakse vaid elektrijõul. 

«Olime pioneerid F1s hübriidajamite osas ja vormel-E süsteem toimib hästi. Aga sama peab juhtuma ka ralli- ja ringraja autode seas. Ühelgi sarjal pole sellest saatusest pääsu,» ütles FIA president Jean Todt. 

WRCs asutakse oluline samm järgmisel hooajal, mil kasutusele tulevad hübriidmootorid. Samas kasutatakse elektrijõudu vaid osaliselt. Seega arengu ruumi jagub. 

Ralliringkondades on elektriautode pealtungile aga palju vastaseid. Näiteks Toyota tiimipealik Jari-Matti Latvala ütles alles hiljuti, et tema hääletaks kindlasti selle vastu.

«Elektriautod ei sobi ralliks,» ütles ta rallit.fi'le. «Loodetavasti arenevad alternatiiv- ja biokütused. Ralliautod võiksid tulevikus sõita hübriidajamil ja kütusega. See oleks parim.»

Ühe argumendina tuuakse välja, et vaikselt liikuvad autod muudaks rallisport ohtlikumaks. Sarnaselt Latvalale tunnistas ka Todt, et elektri kõrval võib leiduda alternatiiv. Tema sõnutsi tuleks tõsiselt mõelda vesiniku kasutamisele.

«Käsil on väga põnev tehnoloogiline areng. Paljud töötavad sellega ja FIA panustab samuti. Teeme laborites palju teste ja varsti peaksime vesiniku osas nii mõnegi tähtsa otsuse tegema,» sõnas Todt.

Tagasi üles