Staaragent meenutab, kuidas üksainus tiimikorraldus võinuks WRC-sarja parimale tiitlita sõitjale tuua ihaldatud trofee

Copy
Mikko Hirvonen 2009. aasta Soome rallil.
Mikko Hirvonen 2009. aasta Soome rallil. Foto: OLIVIER MORIN/AFP

Soome rallimänedžer Timo Jouhki meenutas 2009. aasta autoralli hooaega, mil maailmameistriks krooniti Sébastien Loeb. Kõik võinuks minna aga hoopis teisiti, sest Mikko Hirvonen kaotas Loebile vaid punktiga.

Timo Jouhki.
Timo Jouhki. Foto: Facebook: Timo Jouhki

Jouhki on aidanud mitme Soome rallisõitja karjääri. Näiteks töötas ta Juha Kankkuneni ja Tommi Mäkineni mänedžerina, praegu ajab ta Kalle Rovanperä asju.

Jouhki klientide hulka kuulus ka Hirvonen, kes kannab rallimaailmas ühte mõrumagusat silti. Nimelt peetakse teda parimaks WRC-sarja sõitjaks, kes ei suutnud karjääri jooksul maailmameistriks tulla. Kõige lähemal oli Hirvonen tiitlile 2009. aastal, mil soomlane kihutas Ford Focusega.

«Me oleksime pidanud käituma samamoodi nagu Citroën. Võtame näiteks Sardiinia ralli. Oleksime võinud koos Malcolmiga (Wilson – toim) tõsta Hirvoneni Jari-Matti Latvalast ette poole, aga tahtsime, et Jari-Matti võidaks etapi. Citroën mängis tol hooajal tiimikorraldustega ning seetõttu libises MM-tiitel meil käest. Tagantjärgi on muidugi lihtne targutada, et tegime tol hetkel vea,» rääkis Jouhki.

2009. aasta MM-kalendris sõideti 12 etappi. Loeb krooniti maailmameistriks 93 punktiga, Hirvonen kogus 92 silma. Jouhki meenutatud Sardiinia rallil võitis Latvala Hirvoneni ees 29,4 sekundiga. Kolmandaks tulnud Petter Solberg kaotas Latvalale pea kahe minutiga ehk mängimisruumi tiimikorralduseks olnuks Fordil küll ja veel.

2014. aastal WRC-karjääri lõpetanud Hirvonen tuli MM-sarjas neljal korral teiseks ning kahel korral kolmandaks.

Märksõnad

Tagasi üles