FIA tunnistas, et WRC-autode võimsus on nende jaoks teisejärguline

Copy
Sebastien Ogier.
Sebastien Ogier. Foto: ANDREJ ISAKOVIC/AFP

FIA rallidirektori Yves Mattoni sõnul pole WRC-sari olnud autotootjatele kunagi nii atraktiivne, nagu ta on järgmisel aastal.

Järgmisel hooajal võetakse WRC-sarjas kasutusele hübriidtehnoloogia ning autod hakkavad sõitma 100 protsenti säästliku kütusega.

«Olen veendunud, et WRC-sari pole [autotootjatele] kunagi tundunud nii atraktiivne. Tegime hübriidtehnoloogiaga vaid osa tööst. Hübriidtehnoloogia ja säästliku kütuse kombineerimisega saavutame selle, mida vajame – oleme autotootjatele hea turundusplatvorm,» ütles Matton DirtFishile.

Rallijuhi sõnul olid keskkonnasõbralikud muudatused ainsaks viisiks, kuidas säilitada WRC-sarja tulevik. «Nii saame meelitada teisi autotootjaid meiega liituma. Meil peavad olema nende jaoks õiged tööriistad. Me peame seostuma sellega, mida nad homme oma klientidele müüvad,» sõnas Matton.

Säästlikku kütust hakkab WRC-sarjale tarnima ettevõte P1, kes on kindel, et nende toode ei vähenda autode jõudlust. Samas tunnevad mõned tiimid muret, kuidas mõjutab uus kütus mootori eluiga.

«Kütuse keemiline koostis saab olema senisest hoopis erinev, kuid oleme mootorid ehitanud praeguse kütuse põhjal. Mootor selle kütusega töötab, see pole probleem, kuid me ei tea, kuidas mõjutab see töökindlust ja eluiga,» sõnas üks allikas DirtFishile.

Matton palus tiimidel muretsemine lõpetada ning kütusetarnijat usaldada. «Iga kord, kui midagi uut teeme, hakkavad inimesed kaebama. Need inimesed ei räägi asjast õigel foonil. Praegune muudatus on ainult positiivne. Me mõtleme jõudlusele, kuid me ei otsi seda. Me tahame, et WRC-sari oleks autotootjatele tööriist. Meil on kütuse näol praegu toode, mis näitab ühiskonnale head trendi. Me ei mõtle ainult puhtale jõudlusele. Rally1-autol on seda piisavalt. Isegi kui kaotame natuke jõudlust, ei tähenda see midagi,» sõnas ta.

Märksõnad

Tagasi üles