Toyotal on tuleviku osas vaja langetada oluline otsus, kuid Latvala jäi vastuses kidakeelseks

Karl Mihkel Eller
Copy
Jari-Matti Latvala.
Jari-Matti Latvala. Foto: Sander Ilvest / Postimees

Toyota rallitiimi juht Jari-Matti Latvala möönis, et pole veel otsustatud, kuidas meeskond peaks jätkama rallipüramiidi ehitamist – kas Rally1 auto kõrvale tuleks arendada Rally2 või hoopis Rally3 võistlusmasin?

Kõik kolm suurtiimi – Toyota, Hyundai ja M-Sport Ford arendavad hetkel 2022. aastal kasutusele võetavaid hübriidajamiga Rally 1 autosid. Jaapani autotootja uurib aga võimalusi, kuidas tulla lähitulevikus turule erasõitjatele suunatud ralliautoga.

Huvitav on aga see, et kui auto testimiseni soovitakse jõuda uuel aastal ja turule võiks see jõuda 2023. aastal, siis pole tiim endiselt otsustanud, kas tegemist saab olema Rally2 või Rally3 autoga.

«Oleme kaalunud erasõitjate programmi. Praegu on Rahvusvahelise autoliidu (FIA) poolt välja töötatud ka Rally3 auto reeglid ning Toyota kalkuleerib, millist autot on mõistlik ehitada – kas Rally2 või Rally3 autot,» selgitas Latvala olukorda intervjuus Postimehele.

Latvala märkis, et kuigi Rally2 (endise nimega R5) autod on juba sõitjate seas populaarsed, siis ka sel aastal turule tulnud Rally3 auto võib muutuda tõmbenumbriks. «Sõltub, mis erasõitjatele paremini peale läheb. Praegu pole veel otsust langetatud, et millal ja millist autot arendada. Aga kaalumisel on erinevaid variandid,» lisas soomlane.

Siiski jäi Latvala kidakeelseks, millal uus ralliauto võiks ilmavalgust näha. «Mul pole sellele küsimusele vastust,» ütles ta Postimehe küsimuse peale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles