Tänak näitas võimu, teised eestlased ebaõnnestusid

Copy
Ott Tänak Sardiinias.
Ott Tänak Sardiinias. Foto: @S.GRAILLON via www.imago-images.de/imago images/PanoramiC/Scanpix

Hooaja kuues etapp viis rallimehed Sardiiniasse ning avapäeval näitas selgelt parimat minekut tunamullu maailmameistriks kroonitud Ott Tänak.

Esimesel võistluspäeval sõideti kaheksa kiiruskatset ning Tänak võitis nendest koguni viis. Tema tempos suutis kahel katsel püsida ainult meeskonnakaaslane Dani Sordo, kes noppis kolm kiiruskatse võitu endale.

Just selle eesmärgiga läkski Tänak eile rajale, sest põhikonkurendid Sé​bastien Ogier ja Elfyn Evans olid tolmus sunnitud teistele rada puhastama. Just Sardiinias on teepuhastamisel MM-sarjas kõige suurem osa, kuna lahtist kruusa on lihtsalt niivõrd palju. Nõnda kasvas Tänaku edu iga katsega ning temale tuli kasuks ka Kalle Rovanperä katkestamine teisel kiiruskatsel.

Pärast kaheksandat kiiruskatset suurenes Ogier’ kaotus Tänakule üle poole minuti. Eestlase ja prantslase vahele mahtus veel Sordo, kes oli suurepäraselt tegutsenud. Põhiline oli esimesel võistluspäeval suurematest probleemidest hoiduda ja masin tervena läbi suurte kivide hooldusalasse tuua. Ebaõnn tabas Tänaku meeskonnakaaslast Thierry Neuville’i, kes kaotas rehvi purunemise tõttu väärtuslikku aega.

«On olnud hea päev,» tõdes Tänak, kes on sihilikult kasutanud ka oluliselt aeglasemat kõvemat rehvisegu, mida läheb vaja nädalavahetuse otsustavamas faasis. Sardiinias on rallimeestel kasutada ainult kaheksa pehmema seguga rehvi.

Kui WRC-sarjas läks eestlastel kõik plaanipäraselt, siis sama ei saa rääkida madalamates klassides võistlevate Eesti rallimeeste kohta. Esimesena tabas täielik ebaõnn Egon Kauri ja Silver Simmi, kes ei jõudnud oma R5-masinaga isegi avakatse finišisse. Neil eraldus vasak esimene ratas auto küljest ja Kaur ei teadnudki, miks nii läks.

«Ei teagi täpselt [miks nii juhtus]. Esialgu arvasin, et oli kivi, mida ei näinud, aga olen saanud juba videot näha ja mingit kivi polnud. Üks hetk ratas lihtsalt läks: nägin vasakust aknast, kuidas see koos kõigega – poolteljed ja muud elemendid – minema paneb,» sõnas Kaur eile usutluses Postimehe ralliraadiole. «Ei tea, kuidas see võimalik on. Tulime muidu väga viisakalt.»

Samuti lõppes Volkswagen Polo GTI R5ga Itaalia suuruselt teisel saarel kihutanud Georg Linnamäe ja Tanel Kasesalu tööpäev varem, kui nad ootasid ja lootsid. Neile sai saatuslikuks võistluse neljas kiiruskatse, kus ühes kurvis tabati puud. Kui esialgu märgiti neile katkestamise põhjuseks tehniline probleem, siis meeskonna pealiku selgitus oli midagi muud.

«Aeglases paremkurvis riivati tagaotsaga puud ja ratas tuli alt ära,» sõnas ta, lisades, et loodetavasti õnnestub homme rajale naasta. «Turvapuur peaks olema terve. Peame veel tehnilise kontrolli läbima, aga tundub, et õnnestub.»

Täna sõidetakse Sardiinias nädalavahetuse pikim võistluspäev. Läbitakse kiiruskatseid, mille kogupikkuseks on märgitud veidi alla 130 kilomeetri. Otsustavaks saavad kindlasti kohe hommikused katsed, mille pikkused on vastavalt 15 ja 22 km.

Seis pärast avapäeva:

  1. Ott Tänak
  2. Dani Sordo +19,4
  3. Sebastien Ogier +36,2
  4. Elfyn Evans +1.02,0
  5. Thierry Neuville +1.03,2
  6. Takamoto Katsuta +1.26,1
Tagasi üles