Tänak Rally Estonia eel: punktikatse on kellegi väga huvitav sünnitis

Karl Mihkel Eller
Copy
Martin Järveoja (vasakul) ja Ott Tänak tähistamas Rally Estonia võitu 2020. aastal.
Martin Järveoja (vasakul) ja Ott Tänak tähistamas Rally Estonia võitu 2020. aastal. Foto: Tairo Lutter

Hyundai ridadesse kuuluv rallisõitja Ott Tänak ei teinud Rally Estonia eel saladust, et punktikatse pole talle meeltmööda. «See on kellegi väga huvitav sünnitis. Milleks sellist asja on vaja? Aga nii on,» sõnas ta pressikonverentsil.

Tartu valla nime kandvat katset sõidetakse pühapäeval kaks korda ning viimasel läbimisel on sõitjatel võimalik nii endale kui ka tiimile lisapunkte tuua.

Gregor Jeets.
Gregor Jeets. Foto: Pilt videost

Lõuna-Eestist pärit rallisõitja Gregor Jeets kommenteeris enne rallit Postimehele, et punktikatsel on omajagu keerutamist. «Raadile on ehitatud uus tee ja see katse peaks jooksma ka üle Tartu publikukatse. Nii palju, kui olen pilte ja videoid näinud, tõotab tulla päris huvitav katse. Ei oska öelda, mida võib pinnas täpselt teha, aga teisel läbimisel võib tee olla päris katkine. Katse on tehniline, tuleb väga põnev punktikatse.»

«Kuskile kõva asja vastu sõites on probleem lihtne tekkima. Seda on igal rallil. Ma ei oska öelda, kas selline aeglane nikerdamine katsel on televaatajale ja publikule efektne. See on käsitsi ehitatud vigursõit. Küsimus on, kellele on see lahe,» ütles Tänak.

Mõni korraldajate uuendus on veel. Mitmel katsel on sisekurvi pandud toikad, et autod neid kurve liialt ei lõikaks. Pühapäevasel punktikatsel on aga tee äärde veeretatud suured kivimürakad. «Katsed muutuksid päris sirgeks, kui neid poste seal Otepää ümbruses ei oleks. Need teed säilivad paremini, see on korraldajale parem ja lõpuks sõitjale ka lihtsam,» kommenteeris Tänak.

Neljapäeval

  • 09.01 testikatse Abissaare 6,23 km
  • 20.38 SS1 Tartu 1 2 km

Reedel

  • 9.40 SS2 Arula 1 12,66 km
  • 10.28 SS3 Otepää 1 18,25 km
  • 11.16 SS4 Kanepi 1 16,51 km
  • 12.08 SS5 Kambja 1 17,85 km
  • 15.34 SS6 Arula 2 12,66 km
  • 16.22 SS7 Otepää 2 18,25 km
  • 17.10 SS8 Kanepi 2 16,51 km
  • 18.08 SS9 Kambja 2 17,85 km

Laupäeval

  • 8.06 SS10 Peipsiääre 1 23,56 km
  • 9.08 SS11 Mustvee 1 12,39 km
  • 10.36 SS12 Raanitsa 1 22,76 km
  • 11.39 SS13 Vastsemõisa 1 6,72 km
  • 15.06 SS14 Peipsiääre 2 23,56 km
  • 16.08 SS15 Mustvee 2 12,39 km
  • 17.34 SS16 Raanitsa 2 22,76 km
  • 18.37 SS17 Vastsemõisa 2 6,72 km
  • 20.08 SS18 Tartu 2 2 km

Pühapäeval

  • 7.21 SS19 Neeruti 1 7,8 km
  • 8.09 SS20 Elva 1 11,72 km
  • 9.08 SS21 Tartu vald 1 7,47 km
  • 11.41 SS22 Neeruti 2 7,8 km
  • 12.29 SS23 Elva 2 11,72 km
  • 14.18 SS24 Tartu vald 2 7,47 km

Hyundai meeskond on WRC-autodele Eesti etapiks saanud mootoriuuenduse, mis peaks masinad muutma kiiremaks. Tänaku sõnul on rallieelsed testinud sujunud ja ettevalmistatud on nii palju kui saab. «Mullusest on mingi põhi all ka, me teame, kus peaksime olema. Eelmine aasta Toyota mehed jooksid lati alt läbi, vaatame, kuidas nad see aasta reageerivad,» ütles Tänak.

Ta on pärast kuute etappi punktitabelis neljandal kohal, kuid esikohta hoidvast Sebastien Ogier'st lahutab teda 64 punkti. Tänavu on Tänak ja kaardilugeja Martin Järveoja võitnud ühe MM-etapi ning ihkavad oma eelmise aasta Rally Estonia triumfi korrata, kuigi see saab kiirete Toyotade vastu olema raske väljakutse.

MM-sarja üldseis

Individuaalne

  1. Sébastien Ogier (Toyota) 133 punkti
  2. Elfyn Evans (Toyota) 99
  3. Thierry Neuville (Hyundai) 77
  4. Ott Tänak (Hyundai) 69
  5. Takamoto Katsuta (Toyota) 66
  6. Kalle Rovanperä (Toyota) 56
  7. Adrien Fourmaux (M-Sport) 32
  8. Gus Greensmith (M-Sport) 32
  9. Dani Sordo (Hyundai) 31
  10. Craig Breen (Hyundai) 24

Võistkondlik

  1. Toyota 273
  2. Hyundai 214
  3. M-Sport 109

Tänaku arvates on selge, et Toyota on kiiretel teedel olnud neist kiirem ning Hyundail pole Rally Estonial otsest eelist. «Pigem oleme meie nendega vahet vähendanud ja lähemale saanud. Läbi ajaloo on Toyota kiiretel teedel olnud väga domineeriv auto,» arvas Tänak.

Ott Tänak.
Ott Tänak. Foto: Hyundai Motorsport

Kuigi Tänak arvab, et MM-tiitli peale sõitmiseks oleks vaja väikest imet, siis meeskondliku esikoha pärast käib neil Toyotaga tuline lahing. Praegu jääb Hyundai Toyotast maha 59 punktiga.

«Ehku peale me siin võistlemas ei käi. Eks ta lõpuks on meile nagu iga teinegi ralli. Punkte on vaja koguda maksimaalselt. Viimased kolm rallit on meil olnud hea võimalus ja isegi kui meil endil pole võib-olla enam võimalik tiitlit saada, siis meeskonnal kindlasti on. Seal on küll vahe suureks läinud, aga lõpuks on iga punkt oluline,» ütles Tänak.

Rally Estonia korraldajad on võistlustrassi koostamisel suutnud üllatada ka kogenud rallimehi. Kavas on mitu uut katset, laupäeval Tartust põhjapool ja pühapäeval Otepää kandis. Tänaku arvates on uued asjad alati huvitavad ning ta ootab neid katseid põnevusega.

«Uus asi on alati huvitav, vähemalt alguses. Peipsipoolsed katsed tunduvad vähe siledama tee peal võrreldes nendega, mis on Otepää ümbruses. Vähem sõidame üles-alla, aga samas ikkagi sõidame ürgses metsas. See on omamoodi huvitav,» ütles Tänak enne rallit Eesti ajakirjanikele.

Kas nendest katsetest võiksid kujuneda ka tänavuse Rally Estonia võtmekatsed? «Need on pigem suht kiired teed. Uue tee peal on suured vahed lihtsamad tulema, kui juba sõidetud tee peal. See on võib-olla suurem küsimärk. Lõpuks on need ikkagi kiired teed ehk et suurt vahet ei tohiks tulla.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles