Saada vihje

Galerii: Otepää rallisprindi kiireim oli Plangi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maarja Värv
Copy

Laupäeval peeti krõbedate külmakraadide kiuste Otepää ümbruses üheskoos E-Cup sarja ralli ja rallisprindi meistrivõistluste esimene etapp. Päeva kiireimad mehed olid Siim Plangi ja Marek Sarapuu (Subaru Impreza), kes võitsid nii sprindi 4WD klassis, kui olid ka E-Cup ralli kiireimad. Kuid kuna E-Cup arvestuses saab rallivõidule kandideerida E-rühma sõitja, siis viisid Mika Rantasalo ja Tero Rönnemaa (Opel Kadett) võidu Soome.

Sprindi meistrisarja etapil said neljaveoliste klassis teise koha Rainer Aus ja Rein Jõessar (Mitsubishi Lancer EVO 9), kes võitsid küll avavooru, kuid kahes järgmises jäid Plangile alla. Kolmas koht kuulus Sergei Ugerile ja Vladimir Afoninile (Subaru Impreza), kes esimeses voorus hanges kinni istusid, vahendab ruudulipp.ee.

Ralli 2WD arvestuses said sprindil võidu Miko-Ove Niinemäe ja Martin Valter (Ford Fiesta R2), kes võitsid teise vooru ja olid esimeses teised. Kolmandasse vooru mehed katkestamise tõttu ei jõudnud, vaatamata sellele koguti võrdne arv punkte Tiit Rattasepa ja Ain Heiskoneniga (Renault Clio R3). Teises voorus välja sõidetud parem aeg andis võidu Niinemäele. Kolmandad olid Vladimir Ivanov ja Oleg Zimin (Renault Clio).

Klassis 2WD Sprint sai etapivõidu kõigis kolmes voorus kiireim olnud Tarvo Mardiste (BMW), teiseks sõitis end Gert Ilves (Lada 2105), kolmas oli Margus Jamnes (Lada Samara), kes avavoorust tulemust kirja ei saanud. Klassis Sport 2000 sai ainsana tulemuse kirja meeskond Sander Siniorg ja Cristen Laos (Honda Civic Type-R), selles arvestuses oli enim katkestajaid. Veokatel sai võidu eelmise aasta Eesti meister Olev Helü koos Aivo Alasooga.

E-Cup rallil hoolitsesid kiireimate aegade eest oodatult neljaveolised, kuid nagu varem öeldud, ei saa nad karikasarja punkte ja E-Cup ralli võitjaks kuulutatakse ikkagi E-rühma kiireim.

Kahel esimesel katsel olid kiiremad Aus ja Jõessar, mõlemal korral edestati Plangit ja Sarapuud 1,9 sekundiga. Järelejäänud neljal katsel oli Plangi kiireim, enne viimasele katsele minekut oli päeva jooksul ka kütuseprobleemidega vaevelnud Aus 36 sekundi kaugusel. Finišiks oli aga nende vahe juba üle 20 minuti, kui Aus välja sõitis.

E-Cup karikasarja etapivõidu said Mika Rantasalo ja Tero Rönnemaa, kes edestasid Ago ja Kalle Ahut (BMW M3) poole minutiga. Kolmandad olid Vallo Nuuter ja Alari Kupri (BMW M3), kes kaotasid soomlastele pea kaks minutit. Rantasalo oli ka klassi E10 võitja, Ahud aga klassi E11 kiireimad.

Klassis E9 kuulus võit Einar Valdmaale ja Janno Olderile (Toyota Corolla), klassis E12 aga Ivan Ostapšenkole ja Sergei Vansovitšile Ukrainast (Mitsubishi Lancer). Veokatel oli sarnaselt sprindiga parim Olev Helü koos Aivo Alasooga.

Klassis J21 olid kuni neljanda katseni liidrid Sander Siniorg ja Cristen Laos, kuid siis langesid nad probleemide tõttu rivi lõppu. Nii said klassivõidu Tanel Tepandi ja Reio Rada (Nissan Sunny). Samas arvestuses jäid raja äärde tehnilistel põhjustel kaks sõitjat – Miko-Ove Niinemäe ja Allan Popov (Honda Civic Type-R).

Kaheveoliste klassi S2 võit läks Venemaale, Vladimir Ivanov ja Oleg Zimin. Klassi peale avakatset juhtinud Karl Kruuda ja Martin Järveoja (Ford Fiesta R2) katkestasid käigukasti probleemi tõttu.

Tagasi üles