Kas ehitatud hüpped olid Rally Estonial liiast? Aava: soovime head sõud, kus keegi vigastada ei saaks

Karl-Joosep Küngas
Copy
Urmo Aava.
Urmo Aava. Foto: Toomas Tatar

Möödunud nädalavahetusel sõidetud Rally Estonia lõppes Takamoto Katsutale ja tema kaardilugejale Dan Barrittile juba avapäeval, kuna hüpped said Barrittist võitu. Nimelt vigastas kaardilugeja hüpetel selga ning see tõstataks ka küsimuse, kas Rally Estoniale on ikkagi ehitatud nukke vaja.

Kui vaadata veidi ajast tagasi, siis oli Rally Estonia mitmel aastal paljudele sõitjatele peaprooviks Soome rallile. Seal mõistagi on väga palju hüppeid ning nõnda pidi ka siin sarnased olud olema, et sõitjaid endale meelitada. Nüüd on Eestis aga oma MM-etapp ja nõnda tekib küsimus, kas enam peaks jäljendama Soome teid.

Rally Estonial on olnud kaks tõsisemat seljavigastust. 2019. aastal pidi mitmed kuud rallist eemal olema Elfyn Evans ning nüüd sai haiget Barritt. Olid ju Katsuta ja Barritt liikumas poodiumikursil, kui nad katkestama sunniti.

Sõitjad on sellel meelel, et Soomest pole päris identselt šnitti võetud. Kui hüpped on sama võimsad, siis maandumisala pole ikkagi neutraalne. Eestis maandutakse sisuliselt siledale pinnasele, kui Soomes kerges kallakus. Rally Estonia direktor Urmo Aava on probleemist teadlik.

«Esiteks soovin öelda, et mul on Danist kahju,» sõnas Aava ralliportaalile DirtFish. «Oli väga kahju näha neid katkestamas. See pole kindlasti miski, mida tahaksime näha. Võtame arvesse kõikide tagasiside ning oleme täiesti nõus sõitjate arvamusega hüpete kohapealt. Soovime pakkuda head sõud, kuid ei soovi kellegi vigastust. Sõitjad küll valivad hüpetesse sisenemise kiiruse, kuid ka meie oleme selles vastutavad.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles