Eesti krossisõitja tuli juunioride MMil esikuuikusse

Copy
Mootorratturid. Foto on illustratiivne.
Mootorratturid. Foto on illustratiivne. Foto: Dmitry Feoktistov/TASS/Scanpix

Kreekas Megalopolises toimusid selle aasta juunioride maailmameistri- ja karikavõistlused motokrossis, kus Motosport Team Estonia oli väljas 10 noore sportlasega. Kõige parema tulemuse tegi 65cc karikavõistlustel Enriko Peilman, kes oli kokkuvõttes kuues. Lisaks sai Eesti meeskond Team Green eriauhinna.

Kreeka võistlus toimus noortele väga ekstreemsetes tingimustes ning kohalike andmetel löödi Megalopolises 45 aasta Kreeka kuumarekord ning nii sõitjad, kui taustajõud pidid taluma üle 40 kraadist kuumust. Võistluse tegi keerulisemaks ka korraldaja saamatus raja kastmisel, kus oskamatusest kasteti osad rajalõigud pea läbimatuks.

Maailmameistrivõistluseid peetakse sarnaselt eelmistele aastatele klassidele 125cc ja 85cc ning 65stel selgitatakse välja karikavõitjad. Just viimasest tulid ka Eestile parimad tulemused, kui Enriko Peilman (KTM) tegi juba hea tulemuse avasõidus saades 7nda koha ning teises suutis ta oma tulemust veel ühe koha võrra parandada, tänu millele oli ta ka kokku kuues. Väga hea päeva tegi ka Karl Teesalu (KTM), kes oli sõitudes 13. ja 7. ning kokku 8. Ka Aston Allas (Husqvarna) pääses TOP20 sekka, kes oli avasõidus 20. ja teises 15., mis andis talle 19. koha. Selle klassi neljas eestlane Enri Lustus (Husqvarna) seekord veel punktidele ei jõunud, kui ta oli esimeses sõidus 30. ja viimases 25 ning kokku 29. Maailma karikavõitjaks tuli hungarlane Aron Katona (Husqvarna) prantslase Sieny Goyeri (GasGas) ja itaallase Andrea Uccellini (Husqvarna) ees.

Vasakult: Enriko Peilman, Karl Teesalu, Enri Lustus ja Aston Allas.
Vasakult: Enriko Peilman, Karl Teesalu, Enri Lustus ja Aston Allas. Foto: Erakogu

MX125 klassis tegi hea võistluse Joosep Pärn (KTM), kellele oli see esimeseks hooajaks suuremal tsiklil, kui ta ületas lõpujoone kummaski 18. kohal, mis andis talle kokkuvõttes 19. koha. Käeoperatsioonist taastuv Romeo Karu (Husqvarna) katkestas kahjuks mõlemad sõidud ja sai kirja 32. koha. Ilmameistriks krooniti norralane Haakon Osterhagen (Fantic), hõbeda sai itaallane Valerio Lata (KTM) ja pronksi hollandlane Kay Karssemakers (Husqvarna).

MM-punkidele sõitis enda ka Tanel Leoki poeg Sebastian (Husqvarna), kes 85cc avasõidus küll kukkus kaks korda ja oli 28., kuid teises sõidus suutis vigu vältida ja oli 19. Kokkuvõttes kuulus talle 21. koht.

Jan Marten Paju (Husvarna) sai avasõidus 23., teises 27. koha ning kokku 25. Karl Hunt (KTM) oli sõitudes 32. ja 33. ning tabelis 33. Jasper Kõiv (KTM) sai esimeses sõidus 37. ja teises 31. koha, mis andis talle kokkuvõttes 35. koha. Maailmameistriks sõitis end tänavu itaallane Mattia Barbieri (GasGas) tšehh Vitezslav Mareki (KTM) ja hungarlase Noel Zanocsi (Husqvarna) ees.

Päeva tegi Eesti tiimi jaoks veelgi paremaks ka see fakt, et nendele omistati Ride Green Cup eriauhind, mis antakse meeskonnale, kes näitab võistlusnädalavahetusel suurimat aktiivsust keskkonnakaitse valdkonnas.

«Kross oli meie poiste jaoks väga keeruline, kuna kuuma oli 41 kraadi ja rada väga tehniline. 65cc poisid tegid ilusad sõidud, Enriko oli kokku kuues ja Karl kaheksas, mis olid väga tubli tulemused. 85cc poistega väga rahul pole, eks see klass oli ka kõige osavõturohkem klass. Poisid olid arad ja sellise liigne konkurentide austamisega ei olnud nemad ise, aga saime ka 85cc klassis punktid kirja. 125cc tegi Joosep täitsa hea tulemuse ja võib rahul olla,» rääkis koondise juhendaja ja üks eestvedajatest Tanel Leok.

Ta jätkas. «Aga kui ma kogu pilti kõrvalt vaatasin, siis mina isiklikult nii rahul ei ole. Tööd on vaja veel palju teha ja sõiduoskusi kõvasti osavamaks lihvida. 65cc klassi tulemused olid head, aga teiste klasside tulemused polnud ikka see, miks siia Kreeka tuldi. Poisitiivne oli aga see, et võitsime Green Cup tiitli. Olime kõige looduse sõbralikumad ja puhtamad prügi ning muu majandamisega. Isegi meeskonna korralduse ja väljasolekuga tegime paljudele riikidele silmad ette. Siinkohal suur tänu meeskonna teisele eestvedajale Jaan Salustele, tiimi mehaanikutele, abilistele, toetajatele, sõitjatele ning nende vanematele. Aga sõitjatematerjali meil on ja nüüd on vaja veel poisse paremaks lihvida, et siis järgmine aasta Soome MM-il igas klassis paremini esineda.»

Tagasi üles