Miks kaotab eestlaste poolt armastatud ralliauto järjest enam populaarsust?

Karl Mihkel Eller
Copy
Nikolai Grjäzin Volkswagen Polo R5-auto roolis Sardiinia rallil.
Nikolai Grjäzin Volkswagen Polo R5-auto roolis Sardiinia rallil. Foto: ANDREAS SOLARO/AFP/Scanpix

Volkswagen Polo R5-autot peeti mõni aeg tagasi WRC2 ja WRC3 klassi üheks kõige paremaks võistlusmasinaks. Septembris toimuval MM-etapil stardib selle auto roolis vaid kaks rallimeest. Miks on mitmed sõitjad kunagi paljude poolt armastatud ralliauto hüljanud?

Aastatel 2013-16 rallimaailma domineerinud Volkswagen tõi 2018. aastal turule R5-automudeli Polo, mis osutus alguses väga populaarseks. 2020. aasta detsembris otsustas aga Saksamaa autotootja jäädavalt autospordile selja keerata. Volkswagen Motorsport suleti ning keskenduti jätkusuutlikumale elektriautode turule.

Georg Linnamäe Rally Estonial.
Georg Linnamäe Rally Estonial. Foto: Sander Ilvest

Sellest hoolimata sõidetakse Volkswagen Polodega jätkuvalt MM-etappe ning Eesti rallisõitjatest on seda autot usaldanud näiteks Egon Kaur ja Georg Linnamäe.

Sarnaselt Linnamäele WRC2 klassis sõitev venelane Nikolai Grjäzin istus samuti sellest hooajast Volkswageni rooli. Järgmisel etapil Kreekas on mees aga otsustanud teha vangerduse ning sõidab M-Spordi Ford Fiestaga. Miks küll?

«Me olime jõudnud punkti, kus pidime otsustama, kuidas jätkata 2022. aastal ja kaugemas tulevikus,» ütles Grjäzin wrc.com’ile. «Kuna Polole ei tehta arendustöid, siis otsustasime muutuste kasuks. Üks meie variante on jätkata Fiestaga,» avaldas Grjäzin põhjuse, miks on tema ja teisedki sõitjaid otsustanud Volkswageni hüljata ja jätkata mõne muu automargiga.

Kreekas on Polost loobunud ka Linnamäe, kes on otsustanud startida Eesti meeskonna ALM Motorsporti poolt ettevalmistatud Škoda Fabia Rally2 evo autoga. Nii on stardirivis vaid kaks Polot, mille roolis Küprose rallimehed.

Grjäzinit peetakse üheks MM-sarja lootustandvamaks rallimeheks, kuid lõplikult pole venelane veel käsi M-Spordiga löönud. «Mulle on alati Fiestade tempo kruusal ja asfaldil meeldinud, olen ka varem selle autoga ise sõita tahtnud. Kreekas valmistab meile auto ette M-Sport, kuid võistleme jätkuvalt Movisporti meeskonna värvides,» selgitas Grjäzin, et esialgu on tegemist ühekordse koostööga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles