Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Gross võttis Lõuna-Eesti rallil aasta esimese võidu, R5-debüüdi teinud Virves mahtus poodiumile

Georg Gross ja Raigo Mõlder. FOTO: Ray Põder

Sel nädalavahetusel toimunud autoralli Eesti meistrivõistluste etapi Lõuna-Eesti ralli võitis Ford Fiesta WRC-autoga sõitnud Georg Gross koos kaardilugeja Raigo Mõlderiga. Poodiumi järgmised kohad hõivasid Georg Linnamäe ja Volodõmõr Korsia (Volkswagen Polo R5) ning Eesti meistrivõistlustel oma debüüdi R5-autoga teinud Robert Virves ja Rasmus Vesiloo (Hyundai i20 R5).

Laupäeval ja pühapäeval sõideti Võrumaal ja selle lähiümbruses kümme kiiruskatset, millest kuuel suutis kõige kiiremat minekut näidata Gross. Ainukesena WRC-autot roolinud Gross edestas lõpuprotokollis lähimat jälitajat 13,5 sekundiga. Eelmisel kuul toimunud Rapla ralli katkestanud ja Otepää talverallil kolmandaks tulnud Grossi jaoks oli tegemist hooaja esimese võiduga.

Linnamäe tõusis teisele kohale pühapäevasel esimesel katsel, kui möödus Raul Jeetsist ja Timo Tanielist (Škoda Fabia Rally2 evo). Seda positsiooni hoidis kolm katse võitnud Linnamäe kuni võistluse lõpuni.

Pjedestaali viimase koha hõivas Virves, kes oli kaheksa kiiruskatse järel küll viies, kuid pärast Jeetsi ja leedulase Vladas Jurkevičiuse katkestamist üheksandal katsel leidis ta ennast kolmandalt kohalt. Kaotust Grossile kogunes lõpuks 41,6 sekundit.

Esikuuikusse mahtusid veel Priit Koik – Kristo Tamm (Ford Fiesta R5, +1.11,9), Timmu Kõrge – Erik Vaasa (Mitsubishi Lancer Evo 9, +1.20,6) ja Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VII, +2.08,3).

EMV2 ehk Rally2 masinate arvestuses kindlustasid esikoha Linnamäe – Korsia, kellele järgnesid Virves – Vesiloo, kaotades klassi liidritele 28,1 sekundit. Kolmandaks platseerusid Ford Fiesta Rally2 masinal sõitnud Priit Koik – Kristo Tamm, kes kaotasid Linnamäe – Korsiale kokku 58,4 sekundit.

Esiveoliste autode EMV4 arvestuses võttis kindla võidu ekipaaž Kaspar Kasari – Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally4), kes edestasid Joosep Ralf Nõgene – Simo Koskineni (Ford Fiesta Rally4) 57,2 sekundiga. Klassi kolmanda koha saavutasid poolakad Hubert Laskowski – Michal Kusnierz (Peugeot 208 Rally4), kes kaotasid Kasari – Raidmale 58,9 sekundit.

EMV5 ehk 4WD E12 klassi parimad olid Timmu Kõrge – Erik Vaasa(Mitsubishi Lancer EVO9), kelle edu Ranno Bundsen - Robert Lõštšenikov(Mitsubishi Lancer EVO7) ees oli peale viimast katset 47,7 sekundit. Nelikveoliste E12 klassi kolmandaks platseerusid Allan Popov – Aleksander Prõttšikov (Mitsubishi Lancer EVO9), kes jäid klassi liidritest maha 1 minuti ja 47,6 sekundiga.

Tiheda konkurentsiga EMV6 klassist väljusid võitjatena Taavi Niinemets – Esko Allika (BMW M3). Teiseks tulid Martin Absalon – Jakko Viilo (BMW M3), kes kaotasid Niinemets – Allikale 18,3 sekundit. Klassi kolmandale kohale platseerusid aga Rene Uukareda – Jan Nõlvak, kaotades liidritele 1.05,8.

EMV7 ehk 2WD – R3, A7, N3, E10 autode arvestuses olid parimad David Sultanjants – Siim Oja (Citroen DS3), kes edestasid 26,4 sekundiga Keiro Orgus – Evelin Mitendorfi (Honda Civic Type-R). Klassi kolmanda koha võitles välja Läti ekipaaž Madars Dirins – Gints Lasmanis (Renault Clio), jäädes klassivõitjatest maha 1.08,0.

EMV8 ehk E9 arvestuse kiireim võistluspaar oli Patrick Enok – Rauno Rohtmets (Citroen C2 R2 Max), kelle edu Madis Moor – Taavi Udevaldi(Toyota Starlet) ees oli 49,3 sekundit ja kolmandaks tulnud Kermo Laus – Alain Sivousi (Nissan Sunny) ees 1.01,7.

EMV9 arvestuses jätkus põnevust kuni viimase katseni, kui klassi liidrid Tarmo Silt – Raido Loel oma GAZ51 üle katuse keerasid ja võistluse katkestama pidid. Parimaks veokapaariks osutus sel korral ekipaaž Martin Kio – Jüri Lohk (GAZ 51), kelle edu Rainer Tuberik – Allar Heina (GAZ 51) ees oli peale viimast katset 13,8 sekundit. Kolmandale kohale platseerusid aga Neimo Nurmet – Indrek Sepp(GAZ 51A), kaotades võitjatele 1 minuti ja 36,2 sekundit.

Tänavuse aasta Aleksander Käo nimeline rändkarikas otsustati anda Georg Grossile tema pühapäeva pärastlõunal näidatud kiiruse eest. Karika saaja valivad traditsiooniliselt üheskoos välja Lõuna-Eesti ralli direktor, Gabriel Müürsepp ja ALM Motorsport esindaja Andrus Laur.

Eesti meistrivõistlused jätkuvad 18. septembril Lääne-Virumaal sõidetava Viru ralliga. Viimane etapp sõidetakse 8.-10. oktoobrini Saaremaal.

Tagasi üles
Back