Kolm eestlast noppisid viis MM-tiitlit, sealhulgas ka kulla, mida pole eestlased varem võitnud

Henry Lääne
, sporditoimetuse juht
Copy
Mattias Siimann (vasakul) ja Mattias Reinaas.
Mattias Siimann (vasakul) ja Mattias Reinaas. Foto: Eesti Veemoto Liit

Itaalias Olbias anti möödunud nädalavahetusel avapauk jetispordi pro-klasside MM-sarjale ja sõideti klasside SKI GP2, GP3, Runabout GP2, GP4 ja Ladies GP4 ühe võistluse põhised maailmameistrivõistlused. Eestit oli esindamas lausa 11 võistlejat, kellest paljude jaoks oli tegemist MM-debüüdiga.

Itaalia GP-l osales üle 115 sportlase ja esindatud oli üle 20 riigi. Terve MMi suurimateks õnnestujateks olid kaks Eesti noorsportlast Mattias Siimann ja Mattias Reinaas. Itaalia GP-l välja antavast neljast võimalikust MM-tiitlist võitsid nad neli, tõstes Eesti Itaalia GP edukaimaks riigiks, vahendab veemotoliidu pressiteade.

Reinaas on noor 16-aastane Kohila jetisõitja. Juuniorite klassides mitmeid MM-tiitleid võitnud Reinaasil puudusid siiani täiskasvanute MMilt medalid.

Klassi SKI GP3 ajasõidus näitas ta teise kohaga, et teistel sõitjatel tuleb temaga arvestada. Ajasõidu võitis Goncalo Oliveira Rodrigues Portugalist Reinaasi ees 0,01 sekundiga.

Esimeses võistlussõidus saigi Rodriques stardist hästi minema ning hoidis oma liidrikohta kuni sõidu lõpuni. Teisena lõpetas Dag Martin Drange Norrast ja Reinaas oli kolmas.

Teises sõidus sai parima stardi Rodriques, Reinaas oli kolmas. Teinud trassi paarisrajal kõva tööd, oli Reinaas ennast sõidu keskpaigaks sõitnud juba liidriks. Sõiduvõit Reinaasile, teine oli Rodriques ja kolmas Drange.

Pühapäeval oli ilm läinud tuulisemaks ja olud raskemaks, mis sobis Reinaasile väga hästi. Ilusat sõitu tehes võitis ta kolmanda stardi ning tuli kolme sõidu kokkuvõttes klassi SKI GP3 maailmameistriks. Hõbemedal läks Rodriquesele Portugalist ja pronks Drangele Norrast.

SKI GP2 klassis ootasid Reinaasi tugevad konkurendid Itaaliast, kellega käis tugev võitlus juba ajasõidus. Ajasõidu võitis Reinaas 0,14 sekundiga itaallase Daniele Piscaglia ees.

Esimeses võistlussõidus sai Reinaas hea lähte ja hoidis esikohta ruudulipu langemiseni. Teises sõidus kõik kordus, aga Reinaasi järel tuli teiseks Matteo Benini Itaaliast ja kolmas oli Rodriques Portugalist.

Viimases kolmandas sõidus sai parima stardi Benini, kelle järel Reinaas ja siis Piscaglia. Piscaglial õnnestus sõidu keskel Reinaasist mööduda. MM-tiitli võitmiseks ei tohtinud Reinaas langeda neljandast kohast allapoole. Lõpetades sõidu kolmandal kohal oli Reinaas viiepunktilise eduga võitnud SKI GP2 klassi MM-tiitli. Hõbemedali võitis Benini ja pronksile tuli Pisqaglia – mõlemad Itaaliast.

«Selle aasta MMile olid kohale tulnud SKI GP2 ja GP3 parimad sõitjad, kelle seas mitmed endised maailmameistrid. Rasketes veeoludes tuli sõita targalt, et võita MM-tiitel. Stabiilne, kiire ja tark sõit näitas, kes on selle aasta parim. Kümne aasta pikkusetreenimise tulemuseks on kaks MM-tiitlit täiskasvanute klassides. Sõidud olid rasked ning tehnilised. Ise olen oma sõitude ja tulemustega väga rahul,» võttis Reinaas võistluse kokku.

Mattias Siimann on 18-aastane Karksi-Nuia jetisõitja, kes näitas juba selle aasta EM-sarjas, et MMil tuleb temaga arvestada. Klassi Runabout GP4 ajasõidu võitis Siimann 2,21 sekundiga konkurentide ees. Teine oli mitmekordne maailmameister Juan Carlos Martin Palau Hispaaniast ja kolmas noor Eesti sõitja Henri Koppas.

Esimeses sõidus võttis Siimann võidu hispaanlastest vendade Palaude ees. Teises sõidus sai Juan Palau hea stardi ja juhtis sõitu kuni lõpuni. Ungarlane Marcell Major hoidis terve sõidu teist kohta ja Siimann oli kolmas.

Kolmandas otsustavas sõidus pidi Siimann tiitli võitmiseks tulema vähemalt teiseks. Juan Palau sai Siimannist parema stardi ja asus sõitu juhtima. Siimann survestas Palaud mitu ringi, kuni liider tegi vea ja eestlane pääses sõitu juhtima. Kolmanda sõidu võiduga kindlustas Siimann omale Runabout GP4 klassi MM-tiitli, hõbemedali ja pronksi võitsid vennad Palaud Hispaaniast.

Runabout GP2-klassis, kus Siimann osaleb tiitlivõistlustel esimest hooaega, kujunes võistlus alates ajasõidust tema sooloetenduseks. Startides võis ta esimeses pöördepois olla kolmas, aga esimese ringi lõpuks oli ta juba võistlust juhtimas. Esimeses sõidus edestas ta mitmekordseid maailmameistreid Rashed Aldawasi Kuveidist ja Alejandro Molina Mirandat Hispaaniast.

Kolme sõiduvõidu ja maksimumpunktidega võitis Simmann Runabout GP2-klassi maailmameistritiitli, hõbedale tuli Miranda ja pronksile sõitis ennast Marcin Senda Poolast.

«Olbia MM oli minu jaoks väga huvitav ja konkurentsitihe võistlus. Mulle on alati sobinud suure laine ja raskete oludega rajad, sest tunnen ennast seal kindlamalt kui konkurendid. Stardid mul küll alati ei õnnestunud, aga teen selle rajal oskuste ja sõiduga tagasi. Konkurents oli tugev ja kihutamist oli kõvasti. Tulemustega olen ma vägagi rahul ja sellel korral oli õnne ka rohkem kui varasematel aastatel. Loodetavasti saan järgmine aasta jätkata kõige kiiremas Runabout GP1-klassis,» ütles Siimann.

Pro ehk GP1-klasside MM-sarjas lööb sellel hooajal ainsa eestlasena kaasa SKI Ladies GP1-klassis Jasmiin Üpraus. Olbia etapil algasid Üprausi masinal probleemid juba ajasõidus.

Vabatreeningul ühte kiireimat aega näidanud eestlanna ei saanud tehnilistel põhjustel head aega kirja. Samuti tuli tehnika tõrkumise tõttu katkestada esimene võistlussõit.

Teiseks sõiduks oli viga leitud ja parandatud ning Üpraus sõitis teisest sõidust  välja teise koha. Kolmandas sõidus sai ta hea lähte ja koos rootslanna Emma-Nellie Ortendahliga sõideti mitmed ringid kõrvuti ja väga võrdselt, kuni paarisradadelt väljudes sattusid masinad kõrvuti ja toimus kokkupõrge. Rootslanna kukkus jetilt vette aga Üpraus sai peale ehmatust sõitu jätkata.

Liidrikohta ta enam ei loovutanud ja võitis kolmanda sõidu. Etapivõit läks Rootsi Jonna Borgströmile, teiseks tuli lätlanna Krista Uzare ja kolmas oli Ortendahl.

Üpraus tuli kahe sõidu punktidega viiendale kohale. MM-sari jätkub novembris Kuveidis.

Itaalias Cremonas sõideti möödunud nädalavahetusel paadiklassi F-500 MM-sarja viimane neljas etapp. Ühe veemoto mainekaima paadiklassi MMi viimasele etapile olid tulnud kohale enamus tippudest ja tiitli võitmise võimalus ennem viimast etappi oli neljal sõitjal. Kokkuvõttes krooniti maailmameistriks eestlane Erko Aabrams. Ta on varasemalt tulnud paadiklassis F-125 maailmameistriks, F-500 MM-tiitlit varasemalt eestlased võitnud ei ole.

«Tänan oma meeskonda, toetajaid ja itaallasi, kes on mind aidanud kõik üheksa aastat, mil ma olen F-500 MM-sarjas osalenud. Olime terve hooaja kõige kiiremad ja proovisime kõigil etappidel teha stabiilset sõitu, hoida tehnikat ja sõidud lõpetada. Saavutasime kaks ajasõidu võitu, olime neljal korral poodiumil ja saavutasime kaks etapivõitu. Oli unistuste hooaeg ja saavutasime lõpuks tulemuse mille seadsime eesmärgiks üheksa aastat tagasi.

Valmistusime viimaseks etapiks G.R.M. mootoritehases Itaalias. Vahetasime ära kõik mootori liikuvad detailid, et oleks suurem tõenäosus sõidud lõpetada. Ise harjusime 30-kraadise kuumusega.

Teadsime, et ajasõit tuleb kriitilise tähtsusega võitmaks tiitlit – kiirevoolulise Po jõe peal annab parim stardikoht suure eelise. Andsin endast maksimumi ja saime ajasõidust võidu.

Esimese sõidu start õnnestus. Läbisin sõidu nii sujuvalt ja stabiilselt kui võimalik, et varustus kestaks ja saimegi sõiduvõidu. Teise stardi eel olime arvutanud punktid kokku ja teadsime, et kindlustada MM-tiitel pean olema Jungi ees ja teise sõidu esikolmikus. Start õnnestus ja tegin kõik, et tehnika kestaks lõpuni.

Viimased ringid võtsin eriti rahulikult ja lasin Itaalia tuleviku piloodil Andrea Ongaril endast mööduda, et ei tekiks ärevaid olukordi. Teise kohaga sõidust olime tiitli kindlustanud.

Kolmanda sõidu stardis tegin vea ja langesin kolmandale kohale. Proovisin kohe teises pöördes kohta parandada, aga sõitsin pöördepoi paigast ära ja teadsin, et selle järgneb karistus ning tulin rajalt maha. F-500 klass on just selle poolest põnev, et kõigis sõitudes esikolmiku kohad vahetuvad. Kahe hea sõiduga võitsin Cremona etapi kuuepunktilise eduga Havasi ees,» sõnas Aabrams.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles