Seine'i jõe äärses Pariisis, viie minuti kaugusel Louvre'i kunstimuuseumist asub Samaritaine'i kaubamaja. Viimati vuntsiti see üles 750 miljoni euro eest. Interjööris on puitpaneelid, kaubamaja sees on VIP-ala.
KOLUMN ⟩ Saksamaa jalgpallilegend Philipp Lahm: vutimaailma eliit on muutunud
Ent sellega luksus ei piirdu. Samaritaine'ist saab osta Diori, Gucci, Prada ja Louis Vuittoni tooteid. Kingad maksavad 1000 eurot, šampanjapudeleid on võimalik personaliseerida ning lõhnaõlid võivad maksta kuuekohalise summa. Isegi koroonapandeemia ajal naudivad luksuskaubad edu.
Samaritaine on tõmbenumber. Inimesed käivad poest läbi ning imetlevad vaateakendel olevaid asju, nagu nad oleksid Louvre'is ja näeksid Mona Lisat. Inimesed tahavad Samaritaine'i näha nagu Eiffeli torni või Notre Dame'i. Kaubamaja omanik Bernard Arnault on kõige rikkam eurooplane ning on kogunud kõik nimekad brändid sellesse muinasjutulisse lossi.
Samaritaine sümboliseerib jalgpallis Pariisi Saint-Germaini (PSG), sest sealgi on ühe katuse alla toodud vutimaailma ühed kõige väärtuslikumad mängijad. Nende väravat kaitseb itaallane Gianluigi Donnarumma, kes nimetati pärast tänavuse EMi võitmist turniiri parimaks mängijaks.
Kaitseliinis on uue näona Sergio Ramos, kes on Madridi Reali endine kapten ja oli enam kui kümme aastat nende talisman. Mängu juhib teine Euroopa meister ja Itaalia keskvälja süda Marco Verratti.
PSG edurivi teab igaüks Tokyos, Delhis, Kaplinnas, Londonis ja Rios. Neymar ja Kylian Mbappe pole mitte ainult maailma kõige talendikamad ründajad, aga ka kõige kallimad. Nad läksid klubile maksma enam kui 400 miljonit eurot. Nüüd kannab PSG särki ka Lionel Messi, Barcelona endine kangelane ja kuuekordne maailma parim jalgpallur.
Nemad kolm on maailma ühed kõige populaarsemad jalgpallurid ning kamba peale on triol sotsiaalmeedias enam kui pool miljardit jälgijat. Puudu on vaid Cristiano Ronaldo, aga see oleks kindlasti igale treenerile liiast...
PSG on kümme aastat kuulunud Katari valitsejatele. Omanik – Katari emiir Tamim bin Hamad al-Thani – on klubisse investeerinud üle miljardi euro. Riik, mis võõrustab järgmisel aastal MMi, on kogunud spordirahastamisega juba aastaid palju tähelepanu.
Viimase üheksa aasta jooksul on PSG kroonitud kaheksa korda Prantsusmaa meistriks. Kuid Pariisis, nagu ka paljudes teistes suurtes klubides, pole koduliiga enam kõige olulisem. Võistkond, mis pole ajalooliselt olnud üliedukas, on hiljuti tõusnud Euroopa eliiti.
Pariisis mõeldakse globaalselt. PSG on Meistrite liiga favoriitide ringis ning Euroopa tugevaima klubisarja võitmine tooks Prantsusmaa klubivutti esimese rahvusvahelise tiitli pärast 1996. aastat. PSG on varem olnud sellele lähedal, jõudes Meistrite liigas mullu poolfinaali ja tunamullu finaali.
PSG fännide arv üle maailma on kasvutrendis ning nende mängusärgid on kuum kaup. Koroonaviirus ei tee PSG-le midagi. Klubi nimi on kõikide huulil ning Eiffeli torni ja Notre Dame'i kõrval on Pariisil uus maamärk: tohutult kallis jalgpallitiim.
Klubi on sisenenud ka popkultuuri. PSG mängijate nimesid kasutatakse räppmuusikas, pallurite videoid vaadatakse miljoneid kordi.
PSG on tegus ka moemaailmas. Disainer Christelle Kocher, kelle loomingut on kandnud lauljatar Beyonce ja näitleja Leonardo DiCaprio, lõi PSG särgi, mis maksab poes 3000 eurot. See kõik on Pariisile kohane – on ju tegu moe ja ekstravagantsuse pealinnaga.
Meistrite liigas kuulub PSG ühte alagruppi näiteks Belgia klubi Club Brüggega. Nad tahtsid minna börsile, ent see ebaõnnestus. Brügge aastakäive on umbes 135 miljonit eurot, kuid PSGga võrreldes mängitakse täiesti teises liigas.
Brügge mängijad võivad duellides Neymari, Mbappe ja Messiga tunda end kui turistid Samaritaine'is, ent sellest hoolimata viigistati kaks nädalat tagasi PSGga avavoorus 1:1.
PSG teised alagrupivastased on Manchester City ja Leipzig, keda juhivad samuti investorid ning kelle tõusu poleks kümmekond aastat tagasi keegi uskunud.
Jalgpallimaailma eliit, nagu PSG ilmekalt näitab, on muutunud. Klubiga ei pea end siduma vaid kohalikud, sest huvi on ülemaailmne.
113 korda Saksamaad esindanud, MMi võitnud ja Müncheni Bayerniga nii Saksamaa kui ka Meistrite liiga tšempioniks tulnud endise jalgpalluri Philipp Lahmi kolumn hakkab Postimehes ilmuma regulaarselt. See ilmub koostöös Saksamaa veebiportaali Zeit Online'i ajakirjaniku Oliver Fritschiga. See sama kolumn ilmub mitmes Euroopa riigis.