/nginx/o/2021/11/02/14179699t1h2929.jpg)
Eile hukkus Suurbritannias toimunud traagilises liiklusõnnetuses endine F1-sarja insener Antonia Terzi, kes oli hukkudes vaid 50-aastane.
Eile hukkus Suurbritannias toimunud traagilises liiklusõnnetuses endine F1-sarja insener Antonia Terzi, kes oli hukkudes vaid 50-aastane.
Terzi oli üks esimesi naisi, kes F1-sarjas mõnele juhtivale positisoonile jõudis ja töötas pikki aastaid nii Ferrari kui ka Williamsi vormelitiimide heaks.
Ta alustas F1-karjääri Ferraris, kus ta aitas tiimil võita 2000. ja 2001. aastal MM-tiitlid. Pärast seda jäi ta silma Williamsile ja seal sai temast aerodünaamika osakonna juht.
Paljud mäletavad tema seost F1-ga läbi Williams FW26 nn «morsa» nina. Kuigi tiim uskus disaini võimekusse, siis see muutis auto raskesti seadistatavaks ja hooaja lõpuks võeti kasutusele standartsem esiots.
Antonia Terzi, a former aerodynamicist for the Williams and Ferrari Formula 1 teams, has passed away following a car crash in the UK. She was 50 years old.
— The Formula (@TheFormulaF1) November 1, 2021
Terzi, who was born in Italy, was key in creating the distinctive 'walrus nose' of the Williams FW26.@Motorsport / #F1 pic.twitter.com/NrNG1woMVT
Pärast 2004. aastat lahkus ta F1-sarjast. Möödunud aastal sai temast Canberras asuva Austraalia riikliku ülikooli täiskohaline professor. Sinna plaanis naine kolida pärast koroonaviiruse poolt põhjustatud reisipiirangute leevenemist.