Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Vähetuntud lugu: vormelilegend jättis oma jälje ka ralli MM-sarjale

Metro 6R4. FOTO: the_group_b_rally_channel/Instagram

Eelmisel pühapäeval lahkunud F1 sarja legend sir Frank Williams jättis oma jälje ka ralli MM-sarjale. Omanimelise meeskonna F1s 16 MM-tiitlini tüürinud Williams mängis suurt rolli B-rühma ralliautode loojanguaastail ilmavalgust näinud MG Metro 6R4 ralliauto valmimisel.

1980ndate alguses polnud rallistaarid neliveolisest autost veel suures lummuses. Kõik muutus Audi Quattro saabumisega, mis muutis rallimaailma jäädavalt. Williams Grand Prix Engineering oli alustanud 1983. aastal MG Metro mudeli baasil ralliauto ehitust, kuid Quattro turule tulemisel tuli algselt tagaveolisena projekteeritud rallimasin ringi planeerida.

Taastatud Metro 6R4 kaasajal.  FOTO: CAP/SFS/Scanpix

Toonane Williamsi üks juhtidest Patrick Head olevat öelnud, et miks mitte proovida samuti neliveolist ralliautot teha, meenutas üks MG ralliauto eestvedajaid John Davenport DirtFishile.

Ilmavalgust näinud Metro 6R4 mudelil oli peal palju aerodünaamikat ning auto esi- ja tagatiib pärinesid otse Williamsi garaažist ning olid eelnevalt saanud tuleristsed nende kuulsal vormel 1 autol.

Tuliuus Metro tuhises poodiumile 1985. aasta Suurbritannia MM-rallil, kuid sinna selle auto tähelend ka jäi. Järgmisel aastal keelustati liiga kiireks ja ohtlikuks muutnud B-rühma autod.

DirtFishi autor David Evans toonitab, et kuigi Williamsi peamiseks tegevusalaks jäi ringrada, siis ei tasu unustada, et ühe ikoonilise ralliauto valmimisloos oli oluline roll just vormelilegendil endal.

Tagasi üles
Back