Saada vihje

Nagu Hauka laadal: «oksjoni» korraldanud F1 võistluse juht sai kõva kriitikat

Copy
Michael Masi (vasakul).
Michael Masi (vasakul). Foto: nordphoto GmbH / Bratic via www.imago-images.de/Scanpix

Pühapäeval toimunud Saudi Araabia F1 etapil toimus mitmeid skandaalseid momente, mis jäid Lewis Hamiltoni ja Max Verstappeni kokkupõrke varju. Üheks neist oli võistluste juhi Michael Masi käitumine, kes korraldas enne teist kordusstarti sisuliselt laadaplatsi oksjonit. Teleülekandes oli kuulda, kuidas ta pidas läbirääkimisi Mercedese ja Red Bulliga, et selgitada, millist karistust Verstappenile määrata.

Kogu sündmus toimus pärast seda, kui võistlus oli teistkordselt peatatud punase lipuga. Esimeses kordusstardis blokeeris Verstappen reeglite vastaselt Hamiltoni ning lõikas rada. Oli selge, et seeläbi esikoha säilitanud hollandlane saab karistada, kuid jäi võistluste juhi otsustada, milline see olema saab.

Masi aga alustas vestlust tiimidega: ta pakkus esmalt Red Bullile välja, et Verstappen stardib teisena ning teda ei karistata. Esikohale oleks sel juhul tõusnud Hamilton. Seejärel tuldi aga välja pakkumisega, et parima stardikoha saab hoopis Alpine sõitja Esteban Ocon, tema järel stardiksid Hamilton ja Verstappen.

Kõik see jõudis avalikuks, sest alates sellest aastast on F1 ülekannetes kuulda ka raadiosidet võistluste juhi ja tiimide vahel. Varem edastati televaatajatele vaid suhtlust tiimide ja nende sõitjate vahel.

Masi teguviis sai kõva kriitikat. Näiteks Soome F1 ekspert Ossi Oikarinen ütles, et võistluste keskel on ebapädev sellist oksjonit korraldada. «Nad tegid seal pakkumisi! Võistlustel on žürii, kes langetab otsuseid. Nad aga räägivad, et asjad hakkavadki nii olema,» vahendas C More telekanali kommentaatori sõnu Iltasanomat.

Võistluste juht aga kaitses oma teguviisi ning ütles, et sarnast mõtete vahetust on toimunud ka eelmistel aastatel, lihtsalt see pole jõudnud televaatajani. «Ma võin neile variante pakkuda, kuid otsuse selle järgi käituda teevad tiimid. Tahtsin neile lihtsalt meie vaatenurka pakkuda, et kui nad loobuvad vabatahtlikult positsioonist, siis nad karistada ei saa,» ütles Masi Motorsport Weekile.

Masist sai vormel 1 võistluste juht 2019. aastal, kui ootamatult suri pikaaegne kohtunik Charlie Whiting, kes pidas seda ametit 1997. aastast.

Tagasi üles