Äsja rahvusvahelise autoliidu (FIA) uueks presidendiks valitud Mohammed bin Sulayem leiab, et kui vormel 1 sarjal läheb praegu võrdlemisi hästi, siis WRC kohta paraku sama öelda ei saa.
FIA uus president valutab WRC-sarja pärast südant
«Me räägime kogu aeg vormel 1st, kuid me ei tohi unustada ka teisi alasid. Peame vaatama põhjalikult ka WRC-sarja poole. Olen ise rallitaustaga ja tähtsas MM-sarjas ei piisa ainult kahest ja poolest autotootjast,» vahendab Motorsport värske ninamehe sõnu.
Omal ajal 14-kordseks Lähis-Ida autoralli tšempioniks kroonitud ning ka MM-etappidest osa võtnud bin Sulayem loodab WRC muuta tootjatele atraktiivsemaks. «Me ei saa lihtsalt niisama istuda ja öelda, et inimesed tulevad meie juurde. Tunnen, et peame ise käima tootjate ustele koputamas ja muutma ala ihaldusväärseks,» jätkas 60-aastane ühendemiraatlane.
Tegelikult üritaski WRC-sari sisepõlemismootorit hüljates ja hübriidmasinatele üle minnes endale uusi kosilasi leida, kuid vähemalt avalikult pole keegi sellepeale rallivankrile hüppamas. FIA rallidirektor Yves Matton on siiski püsinud lootusrikas. «Võin kinnitada, et mõned tootjad vaatavad eeskirju ja uurivad neid,» lausus ta juunis. «Nad ei projekteeri autot, aga mõtlevad, kuidas uued masinad nende turndusplaanidesse sobiksid.»
Bin Sulayemi sõnul pole küsimus aga ainult tootjates, vaid uued hübriidajamiga masinad peavad ka võistlejatele taskukohasemaks muutuma, sest seeläbi areneks ala rohujuuretasandil iseeneslikult.
«Küsimus on kuludes. Alguses pidid [uued] ralliautod maksma maksimaalselt 100 000 [USA] dollarit, kuid nüüd räägime juba 200 000st. Jah, võime viidata küll inflatsioonile, kuid see ei kahekordista hinda. Peame hoidma hinnad kontrolli all. Sõitsin hiljuti Rally3 masinaga, mis töötab nagu WRC-auto. Kiirus pole küll päris sama, kuid hind on see-eest palju väiksem,» lausus uus rellišeff.
Lisaks soovib ta muuta ralli üleilmselt spordialaks. «Peame jõudma Aafrikas, Lähis-Idas, Aasia ja isegi Ladina-Ameerikas elavate inimesteni, kes võiksid seda ala armastada,» sõnas bin Sulayemi.