Saada vihje

F1-mehaaniku maruraske elu: stagneerunud palk, kurnav töö ja valuvaigisteid täis keha

Copy
F1-sarja mehaanikute elu läheb üha keerulisemaks.
F1-sarja mehaanikute elu läheb üha keerulisemaks. Foto: Hoch Zwei/SCANPIX

Kuigi F1-sari tundub väljast glamuurne ja paljud unistavad seal töötamisest, siis telgitagustes on ka mustem pool. Üha pikenev MM-kalender tekitab suurt peavalu mehhaanikutele, kelle töötingimused on niigi rasked.

Üks F1-sarjas töötav mehaanik rääkis Motorsport-Totalile, miks nende tingimused nii keerulised on. Tema sõnul ei ole neil puhkamiseks aega ja mehaanikute vastupidavuse piir on kätte jõudnud.

Järgmisel hooajal sõidetakse rekordilised 23 etappi ja kohati toimuvad võistlused lausa kolme järjestikusel nädalavahetusel.

«Kolmapäevast pühapäeva õhtuni töötame vähemalt 12 tundi igal päeval. Mõnikord pole sul aega isegi pooletunniseks lõunaks,» selgitas mehaanik ja lisas, et ka reisitingimused on nigelad: «Lennud võivad väga vastikud olla. Sa oled turistiklassi surutud ja ei saa üldse magada.»

Seetõttu pöörduvad paljud mehaanikud valuvaigistite poole, et vigastusi ja eksimusi vältida. Kes valuvaigisteid ei kasuta, pöörduvad alkoholi juurde. See tekitab omakorda mürgise keskkonna.

Ometi on ka mõned asjad paranenud. Näiteks tänu koroonaviirusele saavad mehaanikud ööbida nüüd üksiktubades. Samas pole nende palgad viimase 20 aasta jooksul märgatavalt tõusnud.

«Meil võiks isegi vormel 2-s või vormel E-s parem olla. Teeniksime natuke vähe raha, aga peaksime võtma osa poole vähematest võistlustest,» seletas ta ja lisas, et kululimiidi tõttu ei soovi F1-meeskonnad ka töötajate palkasid tõsta.

«Kõige rohkem aitaks natuke empaatiat F1-sarja juhtidelt,» tunnistas mehaanik.

Tagasi üles