Juba homme saab oma avapaugu tänavune autoralli hooaeg. Kui fännide jaoks on kahe hooaja vaheline aeg möödunud aeglaselt, siis tiimidel on Monte Carlo eel pigem ajast puudust tulnud.
Toyota spordidirektor: sõna «öö» ei kuulunud viimastel nädalatel meie sõnavarasse (2)
«Sõna «öö» ei kuulunud töökojas viimastel nädalatel enam meie sõnavarasse,» sõnas Toyota meeskonna spordidirektor Kaj Lindström, kui tal paluti aasta alguse meeletut töötempot kommenteerida.
See oli tingitud saabuvast hübriidajastust, mistõttu tuli kõikidel meeskonnadel nullist täiesti uhiuus auto üles ehitada. Milliseks lõpptulemus kujunes, selgub mõistagi alles katsetel, kuid vähemalt teoorias jäi Toyota üks ninameestest kamraadide tööga rahule.
«Mina olen väga rahul sellega, mida meeskond on teinud. Oleme alates sellest hetkest, kui hübriidajamid meieni jõudsid, täiest väest pingutanud,» sõnas ta usutluses rallit.fi-le.
Keda huvitab, mida uus Rally1-auto endast kujutab, siis lühikokkuvõte võiks olla järgnev. Tegemist on esimese hübriidse rallimasinaga, mis kasutab endiselt 1,6-liitrist vabalt hingavat turbomootorit, kuid omab lisaks 3,6 kWh elektriakut, mis annab sõitjale soovitud hetkel lisavõimsust, kergitades hobujõudude arvu viivuks üle 500.
Ent muudatusi on veel, näiteks on kadunud aktiivdiferentsiaal ja kuuekäigulise hüdraulilise käigukasti asemel on nüüd kasutusel n-ö tavaline viiekäiguline ning käike ei saa enam vahetada rooli pealt, vaid see sarnaneb pigem tänavasõiduauto manuaalkäigukastiga.
«Olukord on sõitjate jaoks täiesti teistsugune, sest neil pole millestki otseselt šnitti võtta. Auto on võrreldes eelmise põlvkonnaga täiesti teine,» ei salanud Lindström.