Täna Otepää lähiümbruse teedel sõidetud A1000 Market Sprintralli «Otepää Talv 2022» võitsid Georg Linnamäe ja James Morgan.
Otepää talveralli võitis Georg Linnamäe
Volkswagen Polo GTI R5-masinat ohjanud Eesti-Inglise ekipaaž võitis kuuest katsest neli ning edestas Ken Torni ja Kauri Pannast (Ford Fiesta Rally 2) lõpuks 3,1 sekundiga.
Poodiumi kolmandale astmele tõusis võidukihutamise ainus WRC-masinat ohjanud tandem: Valeri Gorban–Sergei Larens. Mini Cooperiga sõitnud mehed teenisid sprintrallil ka kaks katsevõidu, kui olid nobedamad Kaagvere teisel ja kolmandal läbimisel.
Endine Eesti vormelitalent Ralf Aron oma rallidebüüdil tulemust kirja ei saanud, kuna kihutas oma BMWga eelviimasel katsel teelt välja. Enne seda hoidis Tanel Kasesaluga koos kihutanud Aron 60 rallipaari konkurentsis 24. kohta.
Paremad klasside kaupa:
EMV1 arvestuse parimad olid Gorban – Larens, kes edestasid teisele kohale tulnud Karl-Martin Volver – Margus Jõeranda (Škoda Fabia Proto) 1 minuti ja 15,7 sekundiga. Klassi kolmandale kohale platseerusid Mareks Svarcs Svampans – Armands Lukins (Subaru Impreza), kes kaotasid klassi võitjatele 4 minutit ja 31,6 sekundit.
EMV2 ehk Rally2 masinate arvestuses kindlustasid esikoha ralli võitnud Linnamäe – Morgan, kellele järgnesid Torn – Pannas, kaotades liidritele vaid 3,1 sekundit. Kolmandaks tulid Ford Fiestaga sõitnud Roland Murakas – Kalle Adler, kaotades Linnamäe – Morganile kokku 39,4 sekundit.
EMV3 klassis läks rajale 2 ekipaaži, kuid lahingust väljusid ainsatena ja seega ka võitjatena oma debüütvõistluse Ford Fiesta Rally3 masinal teinud Kaspar Kasari – Rainis Raidma.
Juuniorite ehk esiveoliste autode EMV4 arvestuses võttis kindla võidu ekipaaž Jasper Vaher – Marti Halling (Ford Fiesta Rally4), kes edestasid Karl-Markus Sei – Martin Leotootsi (Peugeot 208 Rally4) 13,9 sekundiga. Klassi kolmanda koha saavutasid Joosep Ralf Nõgene – Simo Koskinen (Ford Fiesta Rally4), kes kaotasid Vaher – Hallingule 28,8 sekundit.
EMV5 ehk 4WD E12 klassi parimad olid Aiko Aigro – Arro Vahtra (Mitsubishi Lancer EVO9), kelle edu Raik-Karl Aarma – Allar Heina (Mitsubishi Lancer EVO8) ees oli peale viimast katset vaid 8,7 sekundit. Nelikveoliste E12 klassi kolmandaks platseerusid Kristo Subi – Erki Pints (Mitsubishi Lancer EVO9), kes jäid klassi liidritest maha 15,4 sekundiga.
Tiheda konkurentsiga EMV6 klassist väljusid võitjatena saarlased Robert Virves – Tiit Põlluäär (BMW M3), kes edestasid endisi veokamehi Taavi Niinemets – Esko Allikat (BMW M3) 28,2 sekundiga. Klassi kolmandale kohale platseerusid samuti tavapäraselt veokiga võistlevad Tarmo Silt – Raido Loel, kaotades liidritele 3 minutit ja 10,9 sekundit.
EMV7 ehk 2WD – R3, A7, N3, E10 autode arvestuses olid parimad Mark-Egert Tiits – Sander Pruul (Volkswagen Golf 2), kes edestasid 25,2 sekundiga Ronald Jürgenson – Marko Kaasikut (Honda Civic Type-R). Klassi kolmanda koha võitles välja ekipaaž Robert Kikkatalo – Robin Mark (Ford Fiesta), jäädes klassivõitjatest maha 1 minut ja 26,4 sekundit.
EMV8 ehk E9 arvestuse kiireim võistluspaar oli üle pika aja jälle Eestisse võistlema tulnud Klim Baikov – Andrey Kleshchev (Lada 2105), kelle edu lätlaste Ivo Kilpis – Artis Cerins (Toyota Corolla) ees oli 20,7 sekundit ja kolmandaks tulnud Karl-Kenneth Neuhaus – Inga Reimali (Honda Civic) ees 1 minut ja 21,6 sekundit.
Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste sari jätkub 12. veebruaril 2022, kui toimub Lätimaa ralliradadel Sarma Rally, mis kuulub ka Eesti meistrivõistluste arvestusse. Kodustel teedel jätkub võistlussari aga 14. – 15. mail sõidetava Rapla ralliga.