Hyundai sai Tänaku sõnul murede nimekirjast asju maha tõmmata

Copy
Ott Tänak.
Ott Tänak. Foto: Bastien Baudin/Hyundai Motorsport GmbH/Austral

Rallisõitja Ott Tänak kommenteeris Rootsi MM-etapi eel antud intervjuus Betsafe’i portaalile, et Hyundai on küll konkurentidega võrreldes selgelt arenduses maas ja sõidetud on vaid loetud päevad, aga kahe ralli vahelise ajaga on mitmed mured lahendatud ja Rootsi minnakse stabiilsemana.

Monte Carlo ja Rootsi rallide vahel on Tänaku sõnul olnud Hyundail kaks testipäeva, millest üks toimus Soomes ja teine Rootsis. «Koroonapandeemia algusest alates on testimine olnud piiratud, mistõttu on ühe ralli kohta kasutada vaid üks testipäev ja nii on see senimaani, ehk siis rohkem ei olegi olnud võimalik midagi teha,» ütles ta.

Kui eelmisel etapil suutsid Hyundai sõitjad kamba peale võita ühe kiiruskatse, siis kas Rootsi teed võiks autole rohkem sobida? Tänaku sõnul sai asfaldil rohkem testitud, kui on teha jõutud kruusaseades autoga. 

Esimene prioriteet on olnud muuta auto vastupidavamaks. «Monte-Carlo ralli tuli väga kiirelt peale ja paljud asjad said valmis päris viimasel minutil, mistõttu ei olnud võimalik detailidesse süvitsi minna, aga see vahepealne paus andis kindlasti lisaaega, et saaksime murede nimekirjast asju maha tõmmata.»

Hyundai võistkonna juhi asetäitja Julien Moncet ütles pressiteates välja, et oleks Rootsis rahul, kui kõik kolm autot jõuaksid finišisse ja vähemalt üks poodiumile. Tänaku arvates ei ole see tagasihoidlik eesmärk, vaid suures plaanis pigem areng, sest Monte Carlos sai näha, et Hyundai on Fordi ja Toyotaga võrreldes arenduses maas.

Eelmisel aastal oli talveralli Lapimaal ainus etapp, mille Tänak võitis ja tegemist on tema lemmikpinnasega. «Kiiruskatsete esimesel läbimisel, kui olud on jäised, on väga lahe sõita, teine ring seevastu on üldiselt olnud puhas rehvide säästmine. Loomulikult loodame olla rohkem konkurentsis kui Monte Carlos, aga paraku oleme sõitnud vaid loetud päevad ja ka arendus on alles väga alguses, seetõttu tuleb pea maas hoida ja tööd teha.»

Üldiselt usub Tänak, et olud võiksid Rootsis olla talviselt head. Esimene testipäev oli Hyundail ralliga samas regioonis ja sealsed teed tunduvad olema kiired, kohati pikkade sirgetega ja põhiteede ühendamiseks kasutatakse aeglaseid kitsaid metsaradu.

Sõitja kommenteeris Betsafe'i blogis ka DirtFishi portaalis arutatud mõtet, mille kohaselt võiks autol all olla vaid neli ühesugust rehvi, mitte erinevad segud. Tänaku arvates saab seda mitmeti võtta, kuid tegemist ei oleks üldse halva ideega. Monte Carlos saaks see olema suurem seiklus ja kruusarallide rehvivalikus oldaks väga agressiivsed, mis võib palju tulemust otsustada, ütles ta.

Tagasi üles