Rootsi ralli võitu jahtinud Evansit tabas Tänaku saatus: auto töötas, kuid hübriid keeras käru

Copy
Elfyn Evans Rootsi rallil.
Elfyn Evans Rootsi rallil. Foto: Nikos Katikis/Dppi/Scanpix

Autoralli MM-sarja hooaja teisel etapil lõid esimest korda välja hübriidmootori tõsisemad valukohad. Nii Ott Tänaku (Hyundai) kui ka Elfyn Evansi (Toyota) masinad justkui töötasid, ent ranged reeglid jätsid nad raja kõrvale.

Tänak pidi katkestama juba viienda kiiruskatse järel, sest tema hübriidsüsteem näitas seni teadmata asjaoludel rohelise tule asemel punast. Reeglite kohaselt tuleb sellises olukorras saata masin otsejoones kontrolli. 

«See peaks nutma ajama, aga tegelikult ajab naerma, sest... Sõitjana piisab mulle rallis sellest, et autol on neli ratast ja masin liigub. Aga siis tuleb mingi kolmas osapool, kes ütleb, et pead võistluse pooleli jätma. See näitab, et praegu puudub selles suures ettevõtmises süsteem. See on paras nali,» kommenteeris Tänak juhtunut.

Sarnane saatus tabas võistluse viimasel päeval ka esikoha eest heidelnud Evansit. Esialgu arvati, et walelsane katkestas lumevalli kihutamisel tekkinud kahjude tõttu, tegelikult keeras talle käru hoopis hübriidmootor, mis pealtnäha viga ei saanud.

«Tegime päris suurel kiirusel pirueti. Esiots sai päris korralikult kahjustada. Pidime seisma jääma ja seda remontima, aga saime sellega kenasti hakkama. Me saanuks jätkata,» ütles Evans portaalile DirtFish.

«Aga pidime katkestama, kuna tekkis mure hübriidmootoriga. Kui hommikul rajale läksime, siis põles kenasti roheline tuli. Hiljem [pärast avariid] hübriidi käivitades ei näidanud see enam aga ainsatki signaali. Reeglite järgi pidime kohe võistluse pooleli jätma.»

Tõsi, Evans sai juba päeva alguses 10-sekundilise trahvi ja kaotas piruetiga aega, ent võidelnuks ikka hea koha ja punktikatse lisaboonuse eest. «Aga pole midagi parata, pidime katkestama,» lisas ta. 

Kui hübriidsüsteemil põleb punane tuli, tähendab see, et sõitmist pole turvaline jätkata. Sellele võib viidata ka igasuguse valgus-signaali puudumine. Ent tegemist võib olla ka lihtlabase, n-ö lambipirni veaga.

Tagasi üles