Möödunud aasta 13. november. Tulevikumeestele mõeldud rallisarja WRC-akadeemia viimase etapi viimase kiiruskatse finiš. Iirlane Craig Breen võidab kiiruskatse ja ralli. Hooaja kokkuvõttes kogub ta 111 punkti – täpselt sama palju kui eestlane Egon Kaur. Sarja võitjaks ja MM-sarja investeerimise kohustusega poole miljoni euro suuruse auhinna saab Breen – tema arvel on lihtsalt rohkem kiiruskatsete võite.
Kauril napib MM-sarja jaoks raha
Kaurile ja tema kaardilugejale Erik Lepiksonile oli napimast napim allajäämine valus hoop. Hooaja eel oli Kaur otsustanud, et karjäär jätkub vaid siis, kui õnnestub sari võita, vastasel korral riputab ta kiivri varna. Kuid kõigest 24-aastasena oleks ennatlik unistusele kriipsu peale tõmmata. Nii jõudiski Kaur sügistalvel otsuseni klassikursust korrata.
«Ainus võimalus MM-tasemel sõitmiseks on proovida sama sarja uuesti,» tõdes Kaur. «Kõik teised sarjad on mitu korda kallimad ja nende jaoks pole raha leidmine reaalne. Usun, et meil oleks akadeemias hea võimalus võita. Mullu kaotasime ju väga napilt, pealegi on tänavu rallid meile juba tuttavad.»
Kaur viitas, et mullu saadud kolm etapivõitu saavutati konkurentidega võrreldes kesisemate võimaluste kiuste. Näiteks Breen sai autot soovi korral testida ja lisaks võistelda S-2000 masina roolis, Kauri võimalused piirdusid Ford Fiestaga üksikutel Eesti rallidel osalemisega.
«Põhimõtteliselt liikusime rallilt rallile, vahepealne treening oli olematu,» tõdes Kaur. «See on sama hea, kui poksija käib vaid võistlemas, kuid matšide vahel trenni ei tee.»
Plaan oleks ilus, kui… WRC-akadeemia uue hooaja registreerimistähtaeg saab ümber 27. veebruaril. MM-karusselli lülitutakse märtsi lõpus Portugalis, ent selleks ajaks tuleb tasuda ka sarjas osalemise esimene makse 60 000 naela. See on pool kogu hooaja eelarvest. Kauril aga seda raha pole.
«Võrreldes mulluse hooajaga on akadeemias osalemise kulud sisuliselt samad, enamik meie toetajaidki on säilinud, kuid esimese sissemaksu raha pole,» rääkis Kaur. «Mullu müüsime maha oma N-rühma Subaru ja saime sellest stardiraha, tänavu aga pole meil midagi müüa.»
Piltlikult öeldes on Kauri ilusad plaanid esialgu justkui liivale joonistatud. Kui kiiremas korras raha ei leita, võib MM-sarjast unistama jäädagi.
Kaur pole siiski istunud, käed rüpes, ja oodanud, et äkki tuleb mõni rahamees ja pakub oma abi. Igapäevaste kulutuste katteks asus ta tööle autospordiliidu noorteprojekti juhina. Projekti alustati FIA-lt ja Eesti riigilt tulnud rahaga ning selle eesmärk on koolitada noori rallimehi ja ringrajasõitjaid. Kuigi ka Kauri võib veel tinglikult nooreks pidada, pole tal sellest projektist võimalik oma eelarvesse abi saada.
Teise projektina üritab Kaur Kaubandus- ja Tööstuskoja kaudu reklaamida Eestit kui head maad välisinvesteeringuteks. Esialgu pole aga seegi kanal korralikult käima läinud.
WRC-akadeemias osalemine on Kauri jaoks ainus võimalus püüda pääsu rallitippu. Tänavu pole sarja võitja auhinnaks enam pool miljonit eurot, vaid valik – kas sõita terve hooaeg R2-autoga või viis MM-rallit S-2000 masinaga. «Meie valiksime võimaluse võistelda S-2000 autoga,» sõnas Kaur.
Juhul kui Kauril õnnestub leida piisavalt raha, oleks ta tänavu teine eestlane, kes MMil osaleb. WRC-sarjas lööb kaasa Ott Tänak.
Veel mullu oli pilt uhkem, sest lisaks neile kahele osales SWRS-sarjas Karl Kruuda, WRC-akadeemias lõi aga kaasa Miko-Ove Niinemäe. Tänavu on aga mõlemad noored mehed keskendunud gümnaasiumi lõpetamisele. Tagasitõmbumise tegelikke põhjusi tuleb aga otsida rahaliste võimaluste kahanemisest.
WRC-akadeemias osalemist kaalus ka mullune N-rühma Eesti meister Kaspar Koitla, kuid nüüdseks on ta selle plaani maha matnud.