F1-tiimid on kaalulangetajad, kelle jaoks on ka 350 grammi väärt kadu

Postimees Sport
Copy
Aston Martini sõitja Lance Stroll (ees) Saudi Araabia etapil Jeddah' ringrajal.
Aston Martini sõitja Lance Stroll (ees) Saudi Araabia etapil Jeddah' ringrajal. Foto: Hoch Zwei/ZUMA Press Wire/Scanpix

Vormel-1 sarjas võeti tänavu kasutusele uuenduslikud autod ning kõik meeskonnad on näinud kõvasti vaeva, et just nende vormel rajal kõige kiirem oleks. Mängus on sisuliselt iga gramm ning seega pole mingi ime, kui 795 kg kaaluvas autos on 350 grammi kadu suur edu.

Kui varasemalt oli F1-autode miinimumkaal 752 kg, siis tänavu tutvustatud uute vormelitega kerkis see 43 kg võrra. Tegemist oli suure muutusega ning tiimide insenerid otsivad palehigis võimalusi, kuidas raskemaks muutunud autot rajal kiiremini liikuma panna, kirjutas Iltalehti.

Tegelikult proovivad tiimid autosid alakaaluliseks saada, et lisada raskust kindlatesse kohtadesse ning parandada seeläbi esinemisvõimet. Kasutusele on võetud väga äärmuslikud meetmed. McLaren otsustas, et edu annaks auto värvikihi vähendamine. Esimese kahe etapi tulemuste põhjal pole see aga Inglismaa tiimi suure eduni viinud.

Ka Aston Martini tehnikadirektor Andy Green teatas Autosportile antud intervjuus, et tänu osalisele värviosakeste kaotamisele vormeli küljelt suudeti auto kaalu langetada 350 grammi. «Eemaldasime värvi igal poolt, kus saime,» teatas ta rõõmsameelselt.

F1-autod on aasta-aastalt raskemaks muutnud, peaasjalikult on põhjuseks hübriidsüsteemid ja sõitjate turvalisusega kaasnevad muudatused. Näiteks 2004. aastal oli auto miinimumkaal koos sõitjaga 400 kg ehk vormelid on 18 aastaga läinud sisuliselt kolmandiku võrra raskemaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles