Eesti karditalent jäi EMi avaetapil esimesena poodiumilt välja

Postimees Sport
Copy
Markus Kajak (sinises) sõitjaterivi juhtimas.
Markus Kajak (sinises) sõitjaterivi juhtimas. Foto: LRN Photo

Neljast nädalavahetusel Genki kardirajal stardis olnud eestlasest sõitis Eesti parim kardisportlane Markus Kajak välja Eesti läbi aegade ühe parema tulemuse.

Täna Belgias Genki kardirajal lõppenud Euroopa meistrivõistluste avaetapp andis eestlastele põhjust rõõmustamiseks küllaga. Markus Kajak (AIX Racing Team) sõitis reedel kvalifikatsioonis välja suurepärase kolmanda koha. Viiest eelsõidust võitis klassis KZ2 võistlev Kajak kolm, kahes neist oli kolmas.

Laupäeva õhtuks paigutus ta sellega jooksvas arvestuses teisele kohale. Tähelepanuväärseks muudab Kajaku soorituse veel see, et nõnda etteotsa tõusis ta oma kodumeeskonna AIX Racing Team eest võisteldes. Paljuski tehasetiimidest koosnevas äärmiselt konkurentsitihedas stardirivis väärib Eesti eratiimi sellisel moel esiletõus suurt tunnustust.

Markus Kajak
Markus Kajak Foto: LRN Photo

Pühapäevasesse finaali startis Kajak aga kolmandalt kohalt. Pärast starti oli hetkeks võimalus ka teiseks tõusta, kuid viimaks sai teine konkurent hoopis Kajakust mööda ning lõpptulemuseks jäi neljas koht.

«Kindlasti lootsin finaalis poodiumil olla, ent kahjuks oli kiirusest natukene puudu. Sellegipoolest olen nädalavahetusega rahul, suutsime näidata tiimiga, milleks me võimelised oleme,» oli Kajak pärast finišit EM-i avaetapi tulemusega rahul. «Praegu hoian punktitabelis kolmandat kohta ning teeme tiimiga kõik, et teisel etapil Cremonas seda säilitada või parandada.»

Leedmaalt tugev tagasitulek

Samuti KZ2-klassis võistlev Siim Leedmaa (AIX Racing Team) nädalavahetus sai aga märgi külge reedeses kvalifikatsioonis. Eelsõitudeks saadud tagasihoidlik stardipositsioon sundis võtma rohkem riske ning kaks mittefinišeerimist jätsid lootused pühapäevasesse finaali jõuda kesisteks.

Enne finaali sõidetud Super Heat'd olid sõitjaile viimaseks võimaluseks oma headust tõestada ning mitmekordne Eesti meister ning alati võitluslik Leedmaa näitas siin tõelist tippklassi, tõustes võistlejaterivis ettepoole koguni 12. kohta. Kahjuks polnud see finaali jõudmiseks piisav.

Siim Leedmaa
Siim Leedmaa Foto: LRN Photo

«Tänane päev jäi minu jaoks lühikeseks, kuna kohale finaalis mul enam kahjuks konkureerida polnud võimalik. Sellegipoolest oli mul vägagi sündmusterohke Super Heat, milles suutsin tõusta üle kümne koha,» oli Eesti üks paremaid kardisportlasi ka ise oma sooritusega rahul. «Loomulikult polnud Genkis saadud tulemus see, mida soovisime, kuid pead norgus me siit ei lahku. Vastupidi, liigume palju enesekindlamatena järgmise etapi suunas!»

Tiimikaaslase Markus Kajaku suunal jagus Leedmaal vaid kiidusõnu: «Soovin õnnitleda Markust vapustava tulemuse eest! Vaatamata segasele situatsioonile koduses kardimaailmas näitas ta millisel tasemel Eesti kardisport tegelikult on.»

Genkis oli KZ2-klassis võistlemas kolmaski eestlane. Ken Oskar Algre (AIX Racing Team) võistlusnädalavahetust jäid tugevasti varjutama terviseprobleemid.

Dubnitski jaoks andis uus rada väärt kogemusi

Euroopa meistrivõistlustega üheskoos sõidetav FIA Karting Academy Trophy sarjas võistlev Mark Dubnitski jaoks kujunes nädalavahetus sündmusterohkeks. Valitsev klassi OK-Junior Eesti meister Dubnitski jaoks oli Genki rada uus ning siin polnud ta varem võistelnud. Tempo kasvas aga iga sessiooniga ning juba laupäeval asus ta eelsõitudes oma ajasõidust saadud positsiooni jõudsalt parandama. FIA noortesarjas jäi viimasel võistluspäeval sõita lisaks finaalile ka üks eelsõit.

Mark Dubnitski
Mark Dubnitski Foto: LRN Photo

«Viimases eelsõidus startisin väljast, mis oli hea. Ka eilsed mured mootoriga said tänaseks lahendatud. Kahjuks oli mul teisel ringil kaasvõistlejaga kontakt ja kukkusin 20. kohale. Sõidu lõpuks õnnestus mul sealt lõpuks 10. kohale tõusta,» kirjeldas Dubnitski oma võistluspäeva esimest poolt.

«Finaali startisin 16. kohalt, tunne oli hea, samuti kart ja samuti mootor. Oli võimalik tõusta ja seda ma ka proovisin, kuid kahjuks lõpetas mu võistluspäeva konkurendi kontrolli alt väljas kart. Kukkusin 30. kohale, sõitsin nii kiiresti kui võimalik, aga lõpuks ei ei suutnud enam 25. kohast kõrgemale tõusta. Kokkuvõttes meeldis mulle Genki rada väga, samuti on FIA Karting Academy Trophy tase jätkuvalt väga hea ja siit saadud kogemus viib meid uut etappi silmas pidades palju edasi.»

KZ- ja KZ2-klassi Euroopa meistrivõistlused jätkuvad teise etapiga Itaalias, Cremona ringrajal 16.-19. juunil.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles