Uutele territooriumitele mehed aga praegu ei kipu. «Organisatsioonina võtsime selleks aastaks seisukoha, et kõik teadmised, infrastruktuur ja muu varustus, mida oleme arendanud ja kogunud, realiseerime ära. Kui tormame kogu aeg uusi territooriume vallutama, ei kasuta me seda kunagi ära,» selgitas Aava.
Rally Estonia organisatsioon on meeste sõnul kahe käega selle poolt, et poodium tagasi Tartusse ja kesklinnamelusse tuua. Aava sõnul tundus selle Raadile viimine algselt logistiliselt hea mõttena.
«Aga ikkagi, inimene on inimene. Kui viid poodiumi eemale, ta peab tegema lisapingutuse ja piletiraha maksma, muudab see kõike. Kui eelmisel aastal pärast rallit helistasin tiimipealikele ja sõitjatele, tuli päris mitmest kohast tagasisidet, et muidu oli väga tore, aga kurja küll, tooge poodium kesklinna tagasi,» tõdes endine ralliäss.
Sel aastal on rallietapil enam kui 500 julgestajat ning lisaks on kõik autod kogu aeg jälgimisel. «Igas autos on FIA boks, mis on autos nii hoolduse ajal kui ka praegu, kui autod tehases seisavad. Boksist jookseb info juhtimiskeskusse, kust on kogu info näha. Kui juhtub ka avarii, näeme näiteks g-jõudu ehk seda, kui kõva pauk oli,» selgitas turvaülem.
Aga kuidas jälgitakse, et raja ääres ei oleks mõnda pahatahtlikku punti, kes midagi võib tee peale panna? Selleks kasutatakse nii julgestajaid kui FIA boksi. «Juhtimiskeskuses on läbi FIA boksi kõigi autode live-pilt, mida FIA-inimesed jälgivad. Kui nad midagi näevad, läheb info läbi juhtimiskeskuse julgestajatele või raja ääres olevatele katsepealikele ning kohe reageeritakse,» sõnas Priimägi.