Breen tunneb Sardiinia ralli kohtunikule südamest kaasa. Fännid nõuvad Tänaku diskvalifitseerimist

Postimees Sport
Copy
Ott Tänak ja Martin Järveoja Sardiinia rallil.
Ott Tänak ja Martin Järveoja Sardiinia rallil. Foto: ANDREAS SOLARO/AFP/Scanpix

Sardiina ralli laupäev lõppes väga segaselt, kolmele Rally1-klassi mehele määrati tohuvabohu tulemusel nominaalaeg.

Sündmused hargnesid neljandana rajale läinud Adrien Fourmaux' avarii järel. Prantslane kihutas Ford Pumaga teelt välja, kuid jäi nõnda teele ette, et katse tuli esialgu ajutiselt peatada, selle märgiks lehvitasid kohtunikud punast lippu.

Nõnda pidanuks kolm Rally1-meest: Craig Breen, Pierre-Louis Loubet ja Ott Tänak väikese pausi järel katse ikkagi läbima. See õnnestus triost vaid keskmisel, sest kohtunikel läksid konspektid parajalt sassi.

Kuigi teel paistis igati turvaline – Loubet sai ju muretult läbi – lehvitati nii Breenile kui ka Tänakule punast lippu. Kumbki mees ei saanud katse lõpus kohtunike otsustest aru, kuid järgisid reegleid ehk võtsid hoo maha.

Nominaalaeg määrati lõpuks Fourmaux' järel startinud Dani Sordole, Breenile ja Tänakule. Segaduses pole põhjust otseselt kedagi süüdistada, vähemalt nii arvas iirlane.

«Mul on kahju sellest õnnetust naisest, kes lipuga lehvitas. Ilmselt – jumal teda aidaku – seisis ta kuuma käes terve pika päeva. Tõenäoliselt sai ta peatäie sõimata,» ütles Breen otseülekandes. «Tunnen talle siiralt-siiralt kaasa, aga selliseid asju juhtub.»

Muide, juhtunul on veel üks tahk. Nimelt märkasid terased rallisõbrad, et Tänak ei võtnud kohe pärast punase lipu nägemist hoogu maha, kuigi reeglid seda nõuavad. Meie mees peaks saama karistada, nõutakse sotsiaalmeedias.

«Ta ei tohiks seda rallit võita. Ilmselgelt ignoreeris ta punast lippu,» märkis Twitteri kasutaja Hugh Millward.

Sekundeeris Twice Dice: «Punase lipu eiramisele peab järgnema diskvalifitseerimine. Suurim reeglirikkumine, mida võib ette kujutada. Pärast juhtunu ülevaatamist leian, et lisaks antud võistluselt eemaldamisele ei tohiks ta osaleda ka kahel järgneval.»

Eelnimetatuile leidub veel mõttekaaslasi. Juhtunust rääkis ka Toyota spordidirektor Kaj Lindström. Konkreetset seisukohta ta ei võtnud, aga sõnas üsna sarkastiliselt: «Reegli kohaselt tuleb hoog kohe maha võtta, päris kõik seda aga ei teinud.»

Praeguse seisuga igatahes pole Eesti ekipaažile karistust määratud. Küll aga teatas Autosport, et Rahvusvaheline autoliit (FIA) uurib 17. katsel toimunut.

Sardiinia ralli viimane päev algab kell 9.10, liidrikohta hoidva Tänaku edu on mäekõrgune.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles