Saada vihje

BLOGI Kahju! Vips sõitis Bakuus liidrikohalt seina ja katkestas

Copy
Jüri Vipsi avarii Bakuu tänavarajal.
Jüri Vipsi avarii Bakuu tänavarajal. Foto: Formula 2/Twitter

F2-sarja põhisõitu parimalt kohalt alustanud Eesti vormelisõitja Jüri Vips (Hitech) katkestas Bakuu etapi esikohalt, kui sõitis viis minutit enne finišit rajabarjääridesse. Postimees vahendas nädalavahetuse sündmusi otseblogis.

Bakuu etapi põhisõit algas Vipsi jaoks väga hästi. Start õnnestus kenasti, ka pärast rajale tulnud ohutusauto lahkumist suutis ta esikohta hoida. Sel hooajal komistuskiviks kujunenud rehvivahetus ei kulgenud Hitechi meeskonna jaoks ka seekord ideaalselt. Eestlane kaotas boksiteel mõned väärtuslikud sekundid ning teiseks kerkinud tiimikaaslane Marcus Armstrong tõusis pärast oma boksipeatust virtuaalseks liidriks.

Järgmisel ringil sai eestlane temast tänu DRSile mööda ning kuigi oli reaalselt kolmas, siis tema ees sõitnud konkurendid polnud veel kohustuslikus rehvivahetuses käinud. Seejärel toimus järjekordne intsident, rajale tuli ohutusauto ning kordusstardis oli Vipsi ette jäänud veel vaid Calan Williams, kel oli rehvivahetus tegemata.

Williamsi närv ei pidanud kaua vastu ning ta tegi ise sõiduvea ja esikoht kuulus taas eestlasele. Edasi tuli tal tõrjuda Dennis Haugeri (Prema) rünnakuid, kes püsis pidevalt eestlase seljataga ning kasutas usinalt DRSi. Möödasõiduni ta aga ei jõudnud.

Kui võistluse lõpuni oli jäänud vaid loetud ringid sõitis Vips kõige kitsamal rajalõigul seina. Ta sisenes kitsasse vasakkurvi liiga teravalt, puudutas seina ning seejärel kihutas paremale teeperve ja lõhkus oma vormeli esivedrustuse. Rajale tuli ohutusauto, mille taga võistlus lõppeski. Võidu võttis Hauger, kes on sarnaselt Vipsile Red Bulli noorsõitja. Eestlase aktsiatele Red Bulli programmis tänane tulemus hästi ei mõjunud.

Sprindisõit:

Võistlejatel tuli Bakuu ringrajal läbida 21 ringi ning need olid oodatult põnevad. Oivalise stardi tegi kolmandalt positsioonilt lähte saanud Jehan Daruvala, kes tõusis kolmandaks kurviks juba liidriks. India vormeliäss juhtis seejuures võistlus kuni 19. ringini.

Võidusõidu otsustavad faasis tuli rajale turvaauto ja seda koguni neljal korral. See andis konkurentidele võimaluse Daruvala vastu saada, kellel oli edu juba nelja sekundi peale paisunud. India piloot tegigi kordusstardi järel sõiduvea ning selle kasutas ära Frederik Vesti, kes esikohale tõusis. Seda hoidis taanlane lõpuni välja ja noppis karjääri esimese etapivõidu.

Poodiumile mahtusid veel ka Jehan Daruvala ja Liam Lawson. Seejuures alustas viimane võistlust üheksandalt positsioonilt.

Jüri Vipsi võistlus ebaõnnestus täielikult pärast kordusstarti. Kaheksandat kohta hoidnud eestlane langes konkurendi pöörase manöövri tõttu võistlejaterivi lõppu. Nimelt proovis temast mööduda Enze Fittipaldi, ent Brasiilia talent jättis pidurdamise liiga hiljaks ning sõitis seina. Seejuures oli lähedal, et ka Vips maandunuks turvavallis, ent eestlane suutis kokkupõrget viimasel hetkel vältida. Kokkuvõttes teenis Vips 12. koha.

Kvalifikatsioon:

Mullu Aserbaidžaanis vägevat minekut näidanud ning kaks sõiduvõitu noppinud Vips on ka sellel aastal ennast Bakuu ringrajal kindlalt tundmas. Eestlane võitis nii hommikuse vabatreeningu kui ka lõunase kvalifikatsiooni. Vipsi võiduringi ajaks oli 1.53,762. Talle järgnesid endine meeskonnakaaslane Liam Lawson (+0,163) ja Prema Racingu piloot Dennis Hauger (+0,211).

Homne sprindisõit saab stardipaugu Eesti aja järgi kell 12.30.

Vabatreening:

Mullu Aserbaidžaanis vägevat minekut näidanud ning kaks sõiduvõitu noppinud Vips tundis end kohe vabatreeningul väga hästi. Ta näitas häid ringi aegu ning kokkuvõttes võitis ka treeningu. Tema parim ringiaeg oli 1.55,924.

Vipsile järgnesid tema endine meeskonnakaaslane Liam Lawson (+0,077) ja tema praegune Hitechi tiimikaaslane Marcus Armstrong (+0,314).

Tagasi üles