Keenia MM-rallil tehti reedel algust esimese täispika rallipäevaga, kuid Ott Tänaku Hyundail tekkisid tehnilised probleemid juba hommikusel avakatsel. Tema i20 Rally1-autol lendas küljest ära käigukang ning see muutis saarlase sõidu oluliselt keerulisemaks.
VIDEO ⟩ Hyundai ei väsi üllatamast: Tänakul murdus Keenias käigukang, eestlane oli nõutu (2)
Probleem tabas Tänakut ja kaardilugejat Martin Järveoja juba esimestel kilomeetritel. Tänak kaotas esimeses vaheajas Kalle Rovanperäle 15 sekundit ning otseülekandes oli näha, et eestlase autol oli probleem, täpsemalt käigukangis.
Käike sai küll kangiga alla vahetada, aga kui Tänak soovis panna sisse kõrgema käigu, tuli seda teha kangi alt. Ühel hetkel purunes aga käigukang pea täielikult ning kuigi olukord ei muutunud paremaks, siis vaheaegades ei tulnud kaotussekundeid enam nii suure hooga, kui esimestel kilomeetritel.
Foto olukorrast, kus käigukangis oli mõra, kuid see polnud veel täiesti katki.
Big crack in the gear stick for Tanak #WRCSafariRally #WRCLive pic.twitter.com/m4uQgdbVFa
— Flatspotted (@flat_spotted) June 24, 2022
Early drama for @otttanak 👀
— World Rally Championship (@OfficialWRC) June 24, 2022
Will he be able to continue? Follow live on https://t.co/1Ql8YgRY99 📺#WRC I #WRCLive | #SafariRallyKenya | @wrcsafarirally pic.twitter.com/uIX2zGHvZG
Palju nikerdamist ja käiguvahetusi nõudnud kurvides tuli ajakaotus, sirgematel lõikudel, kus oli tarvis vähem käike vahetada, oli eestlane kiirem. Finišis oli Tänak nõutu ning ütles vaid: «Mul on vaja automaatkasti.»
19,17 km katsega kaotas Tänak kiirematele üle poole minuti ning oli Rally1-autode arvestuses selgelt kõige aeglasem.
Käigukang jäi küll autosse alles ning ehk jõuavad eestlased seda katsele ülesõidul remontida. Järgmisele kiiruskatsele antakse start 9.18. Enne hoolduspausi on vaja sõita veel kaks katset, vastavalt 11,68 ja 31,25 km pikkused.