Tänak pole hoolimata probleemidest lootust kaotanud: nende 20 sekundi pärast ma väga ei stressa

Karl Mihkel Eller
Copy
Ott Tänak.
Ott Tänak. Foto: Vincent Thuillier/Hyundai Motorsport

Ott Tänak ja Martin Järveoja on Keenia MM-etapil pärast nelja kiiruskatset seitsmendal kohal. Kõige rohkem aega kaotas Hyundai sõitja päeva avakatsel, kui tal purunes käigukang ning ta kaotas üle 20 sekundi. Saarlane ütles, et kuigi olukord oli keeruline, siis suures pildis pole rallil hea tulemuse tegemiseks veel midagi katki.

Esmalt kirjeldas Tänak, kuidas tal teise katse esimestel kilomeetritel käigukang purunes. «Ainult mõni kilomeeter oli sõidetud ja järsku tuligi see (käigukang – toim) niimoodi lihtsalt küljest ära. Käike üles vahetada ma ei saanud, alla aga küll.

Esimesed kümme sekundit võttis mul aega, et mõistatada, kuidas sõitmist jätkata. Kaotasime palju aega. Siis sain natuke juba asja käppa, aga kümne kilomeetri pärast tuli kang üldse lahti ja ma ei saanud enam üldse käike vahetada. Sellisel teel ei olnud see väga lihtne ülesanne, aga saime hakkama,» ütles Tänak WRC TV-le.

Kui järgmisel katsel asendas Tänak käigukangi rattavõtmega, siis ralli pikima ja hommikupooliku viimase katse läbimiseks oli ta sunnitud välja mõtlema jälle uue lahenduse. «Esmalt võtsime rattavõtme, aga see oli valmistatud süsinikkiust, mis oli väga pehme materjal ja läks katse keskel jälle katki. Viimaseks katseks pidime jälle midagi uut välja mõtlema, mis pidas õnneks kenasti vastu.»

Palju peavalu valmistas kõikidele sõitjatele ralli pikim, 31,25 km pikkune Kedong, kus sõitjaid üllatas sügav liiv. «Olen uhke, et ma ei jäänud viimasel katsel kinni. Ma ei kujuta ette, mis on pärast rajalegendi kirjutamist liivastes kohtades toimunud.

Kas mingid tüübid on seal sõitnud džiipide või kastiautodega, aga see oli väga halvas olukorras. See oli väga pehme ning kuna liiva paiskab üles, siis kadus ka nähtavus ja ei ole aimu kuhu minna. See on aeglane koht, kiirustades ei saanud liiva sisse sõita, see oli päris katsumuste rohke,» ütles Tänak.

Kuigi Tänak oli esimene Rally1-autoga sõitja, kes langes probleemide küüsi, siis tegelikult pole vahe liidritega üldse suur, võistlus on veel pikk. «Ei, ei, nende 20 sekundi pärast ma väga ei stressa,» ütles Tänak lõpetuseks

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles