Karmi õnnetusse sattunud sõitja ütles, et jäi ellu tänu algselt kirutud turvasüsteemile

Kristofer Seema
, Suvereporter
Copy
Zhou Guanyu Alfa Romeo õnnetuse hetkel.
Zhou Guanyu Alfa Romeo õnnetuse hetkel. Foto: Reuters/ScanPix

Vormel 1 sarja Suurbritannia GP esimesel ringil sattus suurde õnnetusse Zhou Guanyu (Alfa Romeo). 

Kohe pärast starti sõitis sirgel Pierre Gasly (AlphaTauri) otsa George Russellile (Mercedes), kes sõitis külje pealt sisse Zhou Guanyule (Alfa Romeo). Hiinlase masin maandus pärast kokkupõrget katuse peal ning lendas suurel kiirusel üle turvaaia ja jäi rajapiirete vahele kinni.

Õnneks ei saanud avariis keegi tõsiseid vigastusi. Zhou viidi küll arstlikku kontrolli läbivaatusele, aga seal tunnistati hiinlane täiesti terveks. Teised avariis osalenud mehed Gasly ja Russell arstiabi ei vajanud.

Alfa Romeo sõitja tänas oma Twitteri kontol kõiki heade soovide eest, ning kiitis halo-süsteemi, mis paigaldati kõikidesse F1 masinatesse 2018. aastal.

«Minuga on kõik hästi. Halo päästis mind täna. Aitäh kõigile lahkete sõnumite eest,» kirjutas Zhou.

Sõidu võitis esikohalt startinud Ferrari sõitja Carlos Sainz juunior, kellele see oli karjääri esimeseks võiduks. Teise koha teenis Red Bulli sõitja Sergo Perez, kolmas oli Mercedese mees Lewis Hamilton.

Mis on halo turvasüsteem?

2018. aastast vormel 1 sarjas kohustuslikuks muudetud halo-nimeline turvasüsteem võeti algselt tiimide ja sõitjate poolt vastu suure nurinaga, kuid kasutusele võttes on selgunud, et tänu turvakaarele on suudetud päästa inimelusid.

Eriti kriitiline oli halo suhtes valitsev maailmameister Max Verstappen.

«Halo puhul on selline tunne nagu oleksid sul ujumislestad autos,» illustreeris hollandlane.

Imevidina kõige ilmestavam näide oli Bahreini Grand Prix, mille avaringil sõitis Romain Grosjean ligi 225 km/h vastu rajapiirdeid, mis murdis Haasi vormeli pooleks ja auto süttis põlema. Prantslane suutis leekidest eluga pääseda saades vaid kergeid vigastusi.

2018. aasta augustis sõidetud Belgia GP-etapi stardis osalesid karmis avariis Nico Hülkenberg, Fernando Alonso ning Charles Leclerc. Stardisirge lõpus ei saanud 15. positsioonilt startinud Hülkenberg oma masinat piisavalt hästi pidama ning sõitis suure hooga tagant sisse Alonso juhitud McLarenile. Alonso paiskus omakorda otsa Leclerci vormelile, kust Alonso vormel õhku paiskus ning üle Leclerci masina lendas.

Hilisemast FIA raportist selgus, et turvakaare ehk halo'ta oleks Leclerci elu olnud ohus. Nädalaid kestnud uurimise käigus analüüsiti videoid ja telemeetriaandmeid ning jõuti hirmsa tõdemuseni, et kui turvakaar poleks Sauberi kokpiti ümbritsenud, tabanuks Alonso vormeli esitiib Leclerci kiivrivisiiri.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles