Kolm autotootjat kaalub WRC-sarjaga liitumist

Jarmo Jagomägi
, Reporter
Copy
Škoda masinaid näeb väga palju madalamates klassides. Miks ei võiks nad ka WRC-d välja panna?
Škoda masinaid näeb väga palju madalamates klassides. Miks ei võiks nad ka WRC-d välja panna? Foto: Nikos Katikis/Dppi/Scanpix

Järjest enam loodussõbralike lahenduste suunas liikuv autoralli MM-sari võib tulevikus ahvatleda nii mõndagi firmat.

Viimastel hooaegadel on tippkonkurentsis kaasa teinud kolm tiimi: Toyota, Hyundai ja M-Sport (Ford). Tänavu algas WRC-sarjas hübriidajastu, mis on aga alles esimene samm. Töö käib selle nimel, et rajal kihutaksid veelgi loodussõbralikumad masinad. 

Autosporti ajakirjanik Tom Howard kirjutab, et kui reegleid muudetakse, on MM-sarjaga liitumisest huvitatud mitu autotootjat. Tema andmetel ootavad ukse taga Alpine, Škoda ja Stellantis Group, kuhu alla kuuluvad brändid Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot ja Vauxhall.

Mitmed autotootjad kohtusid mais Portugali ralli ajal rahvusvahelise autoliidu (FIA) tähtsate ninadega, et arutada WRC-sarja tulevikku. Potentsiaalseid kandidaate ahvatleb mõte täiselektrilistest rallimasinatest.

«Uurin huviga maad. Eks paistab, kas MM-sarjas osalemiseks luuakse sobivad tingimused. Mina tahaksin seda teha elektriautoga, mis pole praegu aga võimalik,» ütles Renault-grupi tegevjuht Luca De Meo mõnda aega tagasi.

Praegused reeglid kehtivad 2024. aasta lõpuni. FIA rallidirektor Andrew Wheatley on andnud mõista, et järgmine reglement jääb 80 protsendi ulatuses samaks. Elektriautod on lähiajal põhimõtteliselt välistatud, küll aga töötatakse hübriidajami arendamise kallal.

Ilmselt on võimalik leida ka kuldne kesktee. FIAst kinnitati, et läbirääkimisi jätkatakse. 

«Pärast hübriidajastu edukat algust on autorallil suurepärane võimalus mõelda veel uutele tehnoloogiatele ja teha koostööd erinevate autotootjatega,» seisis FIA avalduses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles