Saada vihje

WRC2-arvestuses kõrge koha eest võitlev Kaur: teisel läbimisel võib nii mõndagi juhtuda

Copy
Egon Kauri auto esiotsast läksid kaduma nii mõnedki detailid.
Egon Kauri auto esiotsast läksid kaduma nii mõnedki detailid. Foto: Eero Vabamägi/Postimees

Kui Ott Tänak võistleb Rally Estonial WRC-arvestuses kõrgete kohtade eest, siis head kiirust näitas reede hommikul ka WRC2-klassis võistlev Egon Kaur, kes on ralli esimese viie katse järel seal neljandal kohal. Kusjuures koht võiks olla isegi parem, kui poleks tulnud eksimusi.

«Kiiruslikus mõttes olen rahul. Vähemalt püsime seal esimeste konkurentsis,» tunnistas Kaur Eesti ajakirjanikele antud intervjuus.

«Pigem olid paar viga, mis maksid mulle aega. Kõige rohkem kindlasti [tänase päeva] kolmanda katse spin ja väljasuretamine. Sinna läks lõviosa ajast. Kuhugi kaotasime ninaosi ka. See pärssis ilmselt hoogu.»

Kauri Volkswagen Polo GTI R5 esiotsast läksid hommikul kaduma nii esivõre kui ka -stange. Seetõttu oli tal kohati sõita päris libe. Kusjuures auto esiotsa jupid läksid kaduma suhteliselt süütus olukorras. Nimelt riivas ta ninaga heinapalli.

Seni pole Kaur tänavu väga palju MM-rallidel sõitnud. Enne Rally Estoniat oli viimane MM-start veebruaris Rootsis. Kas pärast pikka pausi MM-rallidelt on nüüd natuke rabedust ka sees?

«Rabistamist ei ole. Pigam ikka see, et esiotsa tempos püsida. Kuna seal oleme, siis teisel läbimise on ülesandeks hea puhas sõit. Kui esimesel osal tükid puudu ja spin tuleb, siis peaks parema rütmi leidma. Kui teisel läbimisel on suured rööpad ja raskemad olud, siis on veel lihtsam neid vigu teha,» tunnistas Kaur.

Selgise karjääris oli ka päris korralik langus, mis juba enne võistlust kõneainet tekitas. Kuidas Kaur sealt läbi sai? «Sellest saime normaalselt läbi. Pigem järgmisest tõstvast nukist, kuhu paremkurv taha jääb, läksin võib-olla liiga hooga. Väike moment seal oli,» kirjeldas rallisõitja.

Enne pärastlõunaseid läbimisi tuleb kindlasti taastada auto esiosa ning seejärel tuleb mõelda ka rööbaste ja võimaliku libeduse peale.

Kuivõrd Volkswageni mootorispordiosakond suleti 2020. aasta detsembris, siis jooksvat arendust nende ralliautode osas enam ei tehta. Samas varuosi veel toodetakse, kuid Kaur tunnistas, et nendega võib kohati probleeme olla. «Kindlasti on keeruline, sest väga tihti on asjad laost väljas. Aga enne võistlusi on õnnestunud baaspakett ikka kätte saada,» seletas Kaur.

WRC2-klassi liidrile Emil Lindholmile on Kauril kaotust kogunenud 11,5 sekundit. Kas vahe on juba kärisenud liiga suureks või annab seda tagasi sõita? «Ma arvan, et teisel läbimisel võib nii mõndagi juhtuda, sest juba praegu oli rööbas päris arvestatav. Ma arvan, et selline tark sõit peaks olema teisel läbimisel. Peab leidma hea tempo, et midagi ära ei lõhuks ja kuskil viga ei teeks,» rääkis ta.

Millistel katsetel rööbastega probleeme võiks tekkida? «Pigem kahel esimesel. Me olime 14. rajal ja meie ajal oli arvestatav rööbas. Kujutan ette, mis [seal] teiseks läbimiseks on,» lisas Kaur.

Tagasi üles