BLOGI Oregoni MMi 2. päev: 100 meetri finaali valitsenud ameeriklased ajasid rahva pöördesse. Eestlastelt ilusad esitused (1)

Jarmo Jagomägi
Maailmameister Fred Kerley (vasakul) ja pronksi teeninud Trayvon Bromell.
Maailmameister Fred Kerley (vasakul) ja pronksi teeninud Trayvon Bromell. Foto: BRIAN SNYDER/REUTERS/Scanpix

USAs Oregoni osariigis Eugene'is toimuva kergejõustiku MMi teisel päeval  sepistas meeldiva üllatuse kõrgushüppaja Karmen Bruus, kes pääses finaali ehk 12 parema hulka. 400 meetri tõkkejooksja Rasmus Mägi läbis eelringi muretult. Õhtu naelana teenisid meeste 100 meetri jooksus kolmikvõidu ameeriklased.

Enne võistluspäeva

Fortuuna Mägile ei naeratanud. Loos viis Eesti rekordimehe (47,82) neljandasse eeljooksu kahe koos temaga hooaja edetabelis kaheksa tugevama hulka kuuluva sportlase: Trevor Bassitt (47,47) ja Yasmani Copello (48,27).

Lisaks on kaheksaliikmelises pundis tänavu parimal juhul 49,53 jooksnud, ent isiklikku rekordit 47,97 omav Thomas Barr. Kõigi meeste tippmark jääb alla 49 sekundi.

Igast grupist pääseb otse poolfinaali neli paremat, lisaks veel viie jooksu peale neli aegade võrdluses. Mida kõrgem koht eeljooksus, seda soodsam rada järgmise ringis.

Debütant Bruus kuulub B-gruppi. 30 sportlase konkurentsis finaali jõudmiseks on tarvis ületada 1.95 (norm) või kuuluda 12 parema sekka.

17-aastane eestlanna nihutas märtsis isikliku rekordi 1.91 peale. Paari sentimeetrine parandus võiks Bruusi finaali viia küll.