Postimehe rallisaade «Parc fermé» ei saa üle ega ümber Hyundai WRC-tiimis toimuvast tohuvabohust. Mõeldes tagasi Lõuna-Korea autotootja esimesele tretile MM-sarjas saame tõmmata mõne paralleeli.
PARC FERMÉ ⟩ Hyundai probleemid panevad mõtlema nende ebaõnnestunud esimesele tretile WRCs
Hyundai on oma jõududega olnud WRCs alates 2014. aastast, aga 1990ndate lõpus ja nullindate alguses hoolitses nende WRC projekti eest Motor Sport Developments (MSD).
2003. aastal oli võistkonnal probleeme eelarvega. Arendust sisuliselt ei toimunud ja testiti ainult võistluste eel, mis polnud toona üldse tavapärane – testiti ikka rohkem. Augustis lahkus tiimi üks olulisemaid inimesi: peainsener Graham Moore.
MSD pealik David Whitehead käis 2003. aastal korduvalt Lõuna-Koreas eelarve läbirääkimistel ning ütles alati, et neil on Hyundaiga leping ja eelarve on ainus asi, mis on 2004. aastat vaadates lahtine.
Aga siis tuli 2003. aasta 17. september. Hyundai süüdistas MSD-d suutmatuses esitada auditeeritud majandusdokumente ja ralliprogramm pandi pausile. Tupikseisu üritati küll lahendada ja lõpuks ütles Hyundai, et loovad Saksamaale Russelsheimi oma mootorispordidivsjoni ning naasevad 2006. aastaks WRCsse, aga seda ei juhtunud.
Nii palju läks 2003. aasta sügisel täppi, et Hyundai lõi oma mootorispordiosakonna küll ja see läkski Saksamaale, aga Alzenausse ja ametlikuks sünnipäevaks on 2012. aasta detsember.
Saate tegid Henry Lääne, Karl Mihkel Eller ja Christopher Krutto.