Järgmisel nädalal toimuv Soome autoralli MM-etapp tundub hiljuti toimunud Rally Estoniaga päris sarnane, ent tegelikult on tegemist kahe üsna erinevat iseloomu mõõduvõtuga.
Toyota tehnikadirektor: Rally Estonia on keerulisem kui Soome MM-etapp
«Juba eelnevatelgi aastatel on Soome WRC-rallil edukaks peetud kruusal sõitvat asfaldiautot,» sõnas Toyota tiimi tehnikadirektor Tom Fowler portaalile Dirtfish. «Kui läheksime peale näiteks Sardiinia ralli seadega, järgneks katastroof.»
Seega saab põhjanaabrite juures ilmselt näha üsna madalaks timmitud autosid. «Madalam, jäigem,» tõi Fowler välja kaks märksõna. «Rohkem nagu ringraja kruusaauto.»
Toyota hammustas nipi läbi paar aastat tagasi tänu eestlastele. «Kui õigesti mäletan, siis tulime esimest korda MM-kalendrisse kuulnud Rally Estoniale [2020] sama seadega nagu Soomes. Me olime küll kiiretel lõikudel nobedad, aga jäime kitsastel teedel Hyundaile alla,» meenutas Fowler.
«Naasime informatsiooniga, et auto oli kokkuvõttes okei. Kiiretel lõikudel olime tasemel, aga aeglasatel liiga aeglased.»
Korrektuurid tõid edu. «Tegelikult eelmisel aastal võitsimegi just tehnilistel lõikudel. Samas säilitasime kiiruse,» lisas Fowler. Ka tänavu oli Toyotate, Kalle Rovanperä ja Elfyn Evansi, edu ilmne.
Tervikuna leiab tehnikadirektor, et Jyväskylä lähistel peetav ralli on veidi lihtsakoelisem kui Eesti etapp. «Soome teed on veidi ühtlasemad,» arutles Fowler.
«Eestis näeme kohati soomelikke kiireid lõike, aga seal leidub ka kitsaid teid, mis võivad olla kiired, aga samas ka väga tehnilised. Vaja läheb autot, mis suudab kogu aeg natuke kõike.»
Ta jätkas: «Soomes on kiiruskatsete erinevus hoopis väiksem. Auto, mis on kolmandal katsel hea, ei vea alt ka järgmisel kiiruskatsel.»
Hooaja kaheksas, Soome ralli toimub 14.-17. augustini.